מנהל מחלקת ילודים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' דוד בדר הדגיש בדבריו במהלך אירוע במסגרת חודש הפג הבינלאומי שהתקיים בביה"ח, "אנחנו צריכים שמערכות הבריאות יתנו עוד משאבים לפגיות שזה צורך בלתי נפרד ממה שעוד נכון לנו. בלי התמיכה של הנהלת בית החולים לא היינו מגיעים לאן שהגענו"

כלים
מנהל מחלקת ילודים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' דוד בדר (צילום- שרית נס)
מנהל מחלקת ילודים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' דוד בדר (צילום- שרית נס)

 

במסגרת חודש הפג הבינלאומי, התקיים במחלקת הפגייה של המרכז הרפואי בני ציון מפגש של פגים "ותיקים" והוריהם עם הורים לפגים מאושפזים בכדי לחזק את ההורים בתקופה של האשפוז בפגיה. פרופ' דוד בדר, אמר בפתיחת האירוע, "אנחנו מחבקים ותומכים את ההורים שנמצאים אתנו ועוברים מסלול מאד קשה ולכן, הזמנו את ההורים לילדים שהיו פגים על מנת שתראו שיש אור בקצה המנהרה."

במרכז הרפואי בני ציון ציינו את האירוע בסימן חיזוק ההורים בתקופת האשפוז הקשה והארוכה של ילדיהם בפגיה וגם על מנת להוקיר את העבודה הקשה והמסורה של הצוות המטפל. בפעילות השתתפו צוות הנהלת בית החולים, הצוות המטפל, ההורים ומשפחות בוגרים שריגשו כשהגיעו לציין את היום הזה ולחזק את ידי ההורים מתוך הניסיון שלהם.

מנהל מחלקת יילודים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' דוד בדר, לא הסתיר את התרגשותו, "אנחנו מאד נרגשים לראות את הבוגרים שלנו שגדלו יש לנו כבר בוגרים שהתחתנו."

סמנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אילן קלדרון החמיא לצוות הפגייה ואמר, "עבודת הקודש שעושה צוות הפגייה זה משהו שקשה לתאר. אנו גאים מאד בצוות הפגייה ובציוד והתוצאות הטובות מאד של הפגייה בזכות עבודה בלתי נלאית של הצוות בראשותו של פרופ' בדר שכולל גם רופאים אחיות, כוח עזר, מנקות וכל מי שעובד ביחידה הזו. וזה לא מובן מאליו." עוד הוסיף ד"ר קלדרון, "אני מקווה שיהיו כמה שפחות פגים אבל שיצאו כמה שיותר פגים על הרגליים, יתחתנו יבואו ללמוד פה, לעבוד פה. שנמשיך בתוצאות הטובות שאנו עומדים בהם עד עכשיו."

אחות אחראית בפגיה במרכז הרפואי בני ציון, פרידה מור הדגישה, "ללא התמיכה של ההורים והליווי של הורים והאמונה אנחנו לא נצליח להגיע לתוצאות ואני מסתכלת על כל הילדים שנמצאים מסביב, ההתמדה של ההורים לבוא לטפל לחבק להיות עם הילדים ולהיות עזר הובילו לתוצאות.

מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי בני ציון, אילנה פטרפרוינד שהיא גם סבתא לנכד שטופל בפגייה בביה"ח, אמרה, "גיליתי בפגיה צוות רופאים ואחיות מאד מקצועי."