התקנה של מזגן היא אחת ההחלטות היותר חשובות שאנו לוקחים על עצמנו בחיים. ישראל היא מדינה חמה שנמצאת באקלים ים תיכוני וכמעט בכל מקום ברחבי הארץ מיזוג הינו חובה.

כלים

 

גם בימי החורף המזגן תורם את שלו וישנם רבים אשר עושים שימוש במזגנים על מנת לחמם את הבית.

מזגנים נמצאים אתנו כבר כמה עשורים כאשר בתחילת הדרך היה מדובר על מזגני חלון מרעישים שכללו מנוע ומדחס מחוברים, בהמשך הגיע לארץ המזגן המפוצל וניתן היה ליהנות משקט יחסי, שכן המנוע היה ממוקם מחוץ לבית. בנוסף נכנסו לשימוש גם מערכות מיני מרכזיות.

הכירו את האינוונטר

האינוורטר הינו מוצר מתקדם יחסית שמביא אתו יתרונות שונים והמזגן הנפוץ ביותר בארץ הוא דווקא מזגן עילי אשר מותקן בסמוך לתקרה ומקרר חלל אחד מסוים.

אם הוא עובד בצורה תקינה, לא אמורה להיות כל בעיה אתם תיהנו ממנו לאורך זמן רב. היות שלאוויר הקר ישנה נטייה לרדת למטה אז הוא יעבוד במהירות גבוהה יחסית.

למה עדיף לבחור דווקא באינוורטר?

עבור מיזוג של כמה חדרים ניתן לבחור במזגן מיני מרכזי וחזק שהמנוע שלו יותקן מחוץ לבית. מזגן מסוג זה מתאים לבתים פרטיים ודירות שנמצאות בבניינים משותפים. הוא כמובן נחשב ליקר יותר, שכן עלות ההתקנה שלו היא גבוהה.

את המזגן שמותקן אצלכם בבית ניתן לשדרג על ידי התקנת מדחס איוורטר. מזגנים אשר מותקן בהם מדחס מסוג זה נקראים מזגני אינוורטר וישנם מספר רב של דגמים של מזגן מיני מרכזי איוורטר ומזגן עילי מסוג זה.

ההבדל המשמעותי ביותר בין מזגן רגיל למזגן אינוורטר הוא העובדה שמדחס רגיל פועל תמיד בעוצמה קבועה ובכל פעם שהחדר מגיע לטמפרטורת היעד אז הוא מפסיק את העבודה.

למעשה מדחס מסוג זה יודע רק להפעיל או להפסיק את פעולת המזגן ובכל מקרה יביא את הפעולה למצב של מקסימום שימוש באנרגיה.

מה זה אינוורטר?

האינוורטר מכיר גם פעולות נוספות והוא מסוגל לווסת את פעולת המזגן על פי תנאים שמשתנים בחלל החדר. לדוגמה, אם במחדר נמצאים אנשים רבים, הטמפרטורה בחדר תעלה, המדחס יזהה זאת ויגביר את הפעולה של המזגן.

גם במקרה שבו מזג האוויר בחוץ הוא קר מאוד, האינוורטר יחמם את החדר בעוצמה גבוהה ויוריד אותה בהתאם למצב.

ניתן לרכוש מזגן מסוג זה גם בכוח סוס אחד ובכל מקרה הוא נחשב למאוד חסכוני ויעיל. לא תמיד מומלץ לרכוש מזגן מסוג זה, אך במקרים רבים הוא הפתרון הטוב ביותר שקיים.

אמנם מדובר על מזגן מעט יותר יקר ממזגנים רגילים אך התמורה שווה את הכסף ורמת החיים של הדיירים או העובדים תעלה באופן ניכר.

יותר חסכוני, יותר פופולארי

שיקולי החיסכון בחשמל הביאו רבים מהישראלים לבחור במזגן אינוורטר שתפוקת החשמל שלו היא אינה קבועה כמו במזגנים רגילים.

הטכנולוגיה המתקדמת מביאה למצב שבו חשבון החשמל מתכווץ בעוד רמת המיזוג או החימום עולה בעקביות. המזגן גם מציע עבודה שקטה באופן יחסי מה שמעלה עוד יותר את ערכו בעיני הלקוחות.

מומלץ לקנות את המזגן מחברה מוכרת וידועה שתספק גם אחריות לטווח ארוך ואפשרות להאריך אותה. אמנם תיקון של מזגן מסוג זה הוא יקר יחסית, אך מדובר במזגן אמין שלא ממש נוטה להתקלקל.

טכנאים רבים ממליצים ללכת דווקא נעל הדגמים היותר יקרים שנחשבים אפילו יותר אמינים, אם כי כמובן שניתן להסתפק גם בדגמים הפשוטים יותר. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם המוכר בחנות ולקבל טיפים שונים שיסייעו לכם לבחור.