בשנים האחרונות אנו עדים למגוון של פתרונות תחבורה לגילאים הצעירים, אולם נראה כי גם ברמה הבטיחותית וגם ברמה הכלכלית – כדאי ללכת על האפשרויות הקלאסיות. קטנוע, מכונית ואופנוע איכותיים, הם ללא ספק האופציות המסורתיות שכדאי לכם לחשוב אליהם. אז אם הגעתם לגיל שאפשר להתחיל ואתם כבר מחכים לרגע שבו יהיה לכם זוג מפתחות משלכם, זאת בדיוק הכתבה בעבורכם.

קטנוע – הסוף לפקקים

רישיון לקטנוע עירוני זריז היא אופציה שכל צעיר חייב לשקול ודרך זולה ליהנות מעצמאות תחבורתית מלאה. למעשה, זהו הרישיון המוקדם ביותר שניתן להוציא ( ניתן לעבור טסט החל מגיל שש עשרה ) וגם המחיר של כלי דו גלגלי שכזה הוא בהחלט משהו שמרבית הצעירים יכולים לעמוד בו. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שאם אין הסכמה של אחד ההורים לעניין, צריך לחכות עד לגיל 17 עם הרישיון.

שורה תחתונה: פתרון טוב לגילאים הצעירים והכלי הראשון שמומלץ למי שרוצה להתקדם לאופנוע בעתיד.

מכונית – פתרון יקר ולא אקולוגי

מכונית היא ללא ספק הפתרון היקר שברשימה ואפשרות שמתאימה אך ורק למי שיכול להרשות לעצמו את עלויות הרכישה והביטוח היקרות. את הרישיון למכונית ניתן אמנם להוציא החל מגיל 16 ותשעה חודשים, אבל צריך לזכור שבחצי השנה הראשונה יש צורך בנהג מלווה. ככה שמדובר בפתרון ביניים שמתאים יותר למבוגרים שבחבורה. למעשה, רק מגיל 24 ניתן להוציא רישיון מבלי להזדקק לליווי כלשהו וגם אז צריך לקחת בחשבון את הוצאות הדלק היקרות.

שורה תחתונה: מתאימה למי שיש לו את הכסף והזמן לחכות לסיום של הליווי של ה"מבוגר האחראי"

אופנוע – לרכב בסטייל

אם אתם רוצים ליהנות מאופנוע אמיתי, אתם תצטרכו לחכות לגיל 17 בכדי להוציא רישיון A1 לאופנוע קל. רישיון A1 לאופנוע בעל 47 כוחות סוס, יאפשר לכם לנסוע בכבישים עירוניים ובין עירוניים כאחד ולהתנייד בצורה חכמה בתוך האספלט הישראלי. שימו לב שבשנים האחרונות חלה מהפכה בתחום ורישיון שכזה יאפשר לכם לנהוג גם בגרסאות האוטומטיות של כל האופנועים הכי פופולריים.

שורה תחתונה: אופנוע קל מאפשר לכם להינות מפתרון יעיל ואקולוגי לנסיעות קצרות וארוכות כאחד.

תחבורה ציבורית – זול אך בהחלט לא מומלץ

כן, למרות שבישראל התחבורה הציבורית אינה נחשבת מהמשובחות שבעולם ונמצאת מרחק שנות אור ממרבית המדינות האירופאיות – זו עדיין אפשרות שחייב לשקול. יחד עם זאת, היא בהחלט לא מתאימה לכל הצרכים שלכם ובלא מעט אזורי בילוי ולימודים, היא פשוט אינה מעניקה את הפתרון האופטימלי בעבורכם. כך, שכדאי לשקול את האפשרות, אך יותר ממומלץ להעדיף את אחת האופציות שנמצאות מעל ברשימה. ולא במקרה.

לסיכום, קטנועים ואופנועים הם הבחירה הקלאסית לגילאים הצעירים יותר. העובדה שהם עולים פחות ואינם דורשים טיפולים יקרים, הופכים אותם לאפשרות שבהחלט שווה לכם לשקול.