כנס בנושא Optics Basic Concepts בהשתתפות פרופ' דיוויד האנטר, מאוניברסיטת הווארד, מנהל מחלקת עיניים בבית החולים לילדים, בוסטון, התקיים השבוע במרכז הרפואי בני ציון, חיפה. פרופ' האנטר הגיע לישראל כאורח של פרופ' ניצה גולדנברג-כהן, מנהלת מחלקת עיניים במרכז הרפואי בני ציון, והרצה במשך יומיים לרופאי עיניים ומתמחים מכל הארץ ולאורתופטיסטים. הכנס, שנפתח ע"י מנכ"ל ביה"ח ד"ר אמנון רופא, עסק בנושא רפרקציה ואופטיקה לילדים, רפואת עיניים ילדים וטיפולי פזילה. פרופ' האנטר גם עדכן על מכשור חדשני לאבחון עין עצלה שפתח כמיזם עסקי ראשוני בעולם.

כלים

 

פרופ' האנטר נחשב לאחד המומחים העולמיים בלימוד אופטיקה ואף כתב ספרים בתחום. כמהנדס בהשכלתו, הינו ממציא ויזם של מכשור שמאפשר סקר של ילדי גן לבעיות ראיה ללא צורך בשיתוף פעולה או כישורי בדיקה. פרופ' האנטר גם הדגים ניתוחי פזילה מיוחדים למצבים מסובכים. הוא פגש את כל רופאי העיניים לילדים בארץ לארוחת ערב, ודן עימם במקרים הקשים שהציגו לו.

את הערב פתחה פרופ' ניצה גולדנברג-כהן בהצגת מקרה מורכב ממחלקת עיניים בני ציון בו תוקנה פזילה על ידי חיבור מחדש של שריר שנחתך בחבלה.  מחלקת העיניים במרכז הרפואי בני ציון ידועה במקצועיותה ובאיכות הטיפול ולאחרונה סקר שביעות רצון של משרד הבריאות אף דירג את מרפאת החוץ שלה כמובילה באזור חיפה והצפון.

המחלקה חרטה על דגלה להוביל בחדשנות הטכנולוגיה, המחקר והטיפולים הרפואיים המוענקים לציבור המטופלים וכנס זה הינו דוגמה לפעילות הענפה של המחלקה.