נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים, יורם דבש, נבחר לעמוד בראש ועדה בינלאומית חדשה של פדרציית בורסות היהלומים העולמית   - WFDBהגוף החשוב ביותר בענף היהלומים בעולם -  שתוביל תהליכים אסטרטגיים לקידום הענף בעולם. כך הוחלט בוועידה השנתית של הפדרציה העולמית שהתקיימה בשבוע שעבר במומביי, הודו. 

כנס פדרציית היהלומים העולמית (צילום: יחצ)
כנס פדרציית היהלומים העולמית (צילום: יחצ)

בין השאר, תקדם הוועדה שדבש יעמוד בראשה את תהליך Know Your Costumer - תהליך שבו היהלומנים בעולם יאספו מידע על לקוחותיהם, במטרה לשפר ולטייב את הקשר עם השווקים והמכירות ולקידום תהליכי שקיפות והנגשת מידע בענף.

לדברי נשיא הבורסה הישראלית יורם דבש: "הבורסה ליהלומים ברמת גן היא חוד החנית של רפורמות וקידמה טכנולוגית בענף היהלומים בעולם. בשנים האחרונות קידמנו בישראל מהלכים פורצי דרך של הגדלת השקיפות בענף, הגברת שיתוף הפעולה עם הרשויות והטמעת קוד אתי ראשון מסוגו בעולם, לצד מהלכים פורצי דרך בתחום הטכנולוגי שהביאו למהפכה טכנולוגית של ממש. כעת, אך טבעי הוא שאוביל מהלכים דומים גם בענף העולמי".

דבש, ששימש בעבר כסגן נשיא פדרציית היהלומים העולמית WFDB, הפתיע את ענף היהלומים בעולם לפני כחצי שנה כשהודיע כי הוא מוותר על מועמדותו לתפקיד נשיא WFDB כדי להקדיש את מיטב מרצו לתפקיד נשיא הבורסה ברמת גן ולהמשיך במהפכה הטכנולוגית והניהולית שהוא מוביל לשינוי פני הענף בישראל ולחילוצו מהמשבר שבו הוא נמצא.