הסוף לבדיקות שתן במרפאה בזמן ההיריון? מאוחדת תאפשר לנשים בהיריון לבצע בדיקות שתן בלי לצאת מהבית. הבדיקה החדשנית, פרי פיתוח הסטארט אפ הישראלי Healthy.io, נעזרת במצלמת הסמארטפון ושולחת לתיק הרפואי את התוצאה בתוך 60 שניות

כלים
הריוניות מקבלות יותר – במאוחדת (צילום: שאטרסטוק)
הריוניות מקבלות יותר – במאוחדת (צילום: שאטרסטוק)

 

נשים הרות נזקקות לבדיקות שתן בתדירות גבוהה - החל בבדיקות שגרתיות שתכליתן לעקוב אחר חלבונים, כדוריות דם ורמות סוכר, ועד מצבים רפואיים כמו זיהומי שתן חוזרים, בעיות בכליות, הקאות מרובות, רעלת היריון וסוכרת היריון. כיום, בדיקות שתן מתבצעות בהפניית רופא או אחות ליווי הריון וביצוען מצריך את הגעת המטופלת לתחנת האיסוף במרפאה ומסירת הבדיקה ללבורנטית שמכינה אותה למשלוח. הבדיקה מתבצעת במעבדה המרכזית במרפאה באמצעות הליך אנליזה כימי, בטכנולוגיה שבסיסה שינוי צבע וקריאה שלו במכשיר אוטומטי שמשדר את התשובה.

בשיטה החדשה, נשים בהיריון יקבלו מהגינקולוגית מרשם למספר ערכות לבדיקת שתן ביתית דיגיטלית, ללא עלות, על מנת לבצע מעקב בהתאם להנחיות הרופא. המטופלת תפעיל את השירות לבדיקת השתן בביתה באמצעות אפליקציית מאוחדת, שתנחה אותה שלב אחר שלב על אופן ביצוע הבדיקה. בשלב הבא יינתן השירות הייחודי גם לבדיקות שתן נוספות בקרב חולי כליות, חולים סוכרתיים וחולים הסובלים מיתר לחץ דם.

בדומה למתרחש במעבדה, המטופלת טובלת את פס המדידה בכוס השתן ולאחר הופעת הצבעים מניחה אותו על גבי סרגל הכיול. היא מצלמת את הסרגל יחד עם פס המדידה, התוצאות המפוענחות נשלחות ישירות לרופא המטפל ולתיקה הרפואי של המבוטחת, ומוצגות באזור האישי באתר הקופה.

במאוחדת מסבירים שהבדיקה החדשה נועדה להעצים את תחום רפואת הנשים, ולכן בחרו בשלב הראשון בנשים הרות, כשהכוונה היא ליישם בעתיד את הטכנולוגיה החדשנית, החוסכת כוח אדם, זמן ומשאבים רבים, על מצבים רפואיים נוספים ולהפוך את כל בדיקות השתן לביתיות.

לדברי ד"ר יורם וולף, ראש תחום רפואה שניונית במאוחדת "כחלק מהאסטרטגיה הארגונית, מאוחדת פועלת להנגיש שירותים רפואיים באמצעים דיגיטליים בדגש על העצמת רפואה דיגיטלית באיכות גבוהה ברפואת נשים, מעקבי היריון ושירותים מתקדמים המשפרים ומייעלים את התקשורת בין הרופא למטופלת. הליך דיגיטלי מקוצר שנעשה בבית הלקוחה מתקבל על שולחן הרופא בדיוק כמו הבדיקה המסורתית המבוצעת כיום במעבדה המרכזית על כל שלביה".