אין הרבה דברים מורכבים יותר מאשר בניית מבנים, בין אם זה מבנה פרטי או מבנה אחר. מעצם העובדה שמדובר באלמנט שמכיל פרטים רבים אשר צריכים להתקיים זה לצד זה, לתמוך אחד בשני, וכל אחד משפיע על השני, כאשר על הקמתם והתקנתם אחראים בעלי מקצוע שונים, אז אפשר להבין מדוע מדובר בפרויקט לא פשוט.

 

מן הסתם, אין גם הרבה פרויקטים אשר נושאים באחריות כל כך משמעותית כמו בניית מבנים. אם המבנה לא ייבנה בצורה נכונה ואחראית, תוך כדי פיקוח של אנשי מקצוע מתאימים, אזי שעלול להיווצר מצב בעייתי לפיו, כל מי שמאכלס את המבנה וכל מי שמשתמש בו, עלול למצוא את עצמו בסכנה כזו או אחרת.

האחראי על כך שהפרויקט יצא לפועל, ועל כך שהתכנון שלו יהיה נכון ובטוח הוא קונסטרוקטור. זהו מהנדס מבנים אשר על פי החוק בישראל (חוק המהנדסים והאדריכלים), הוא האחראי לעסוק בכל הנושא של תכנון והנדסת מבנים, בין אם מדובר במבנים פרטיים או אחרים.

כאשר אנחנו נעזרים בשירותיו של קונסטרוקטור אנחנו נהנים מאפשרות של תכנון של שלד המבנה, אשר מהווה את הבסיס שלו ולאחר מכן עליו נבנה כל המבנה, בהתאם לתוכניות העבודה. השלד הוא החלק המהותי ביותר מבחינת בטיחות, מאחר ואם הוא לא מחזיק מעמד, אז כל המבנה עלול לקרוס, בין אם זה בשלב הבנייה ובין אם בשלבים מתקדמים יותר. זו גם הסיבה, שאם חס וחלילה קורה אסון במבנה מסוים, תמיד ניגשים לבדוק קודם את השלד שלו, בוחנים את החומרים מהם הוא עשוי וכן את אופי התכנון והבנייה, בשביל לראות האם היו ליקויים בנושא.

חשוב להבהיר, בשירותיו של קונסטרוקטור אנחנו יכולים למצוא צוות מקצועי ומנוסה שאחראי ביחד איתו על כל שלבי התכנון על הנייר וכן הביצוע בפועל. בין היתר, מדובר על אנשי מקצוע שאחראים לוודא שכל התוכניות מוצעות לפועל בצורה אחראית ונכונה.

כיצד בוחרים קונסטרוקטור לביצוע פרויקט

בדומה לבעלי מקצוע אחרים, כאשר אנחנו מבקשים לשכור את שירותיו של מהנדס מבנים, קונסטרוקטור, אזי שעלינו לבחון מספר פרמטרים. בין היתר, עלינו לבחון האם מדובר באדם שמסוגל, מבחינת הידע, הניסיון והיכולות שלו, לקחת על עצמו פרויקט כמו שלנו ולהיות אחראי עליו. ישנם מהנדסים שמתמחים בפרויקטים קטנים, לעומת זאת ישנם כאלה שמתמחים בפרויקטים גדולים שכוללים מבנה אחד גדול או מספר מבנים. ישנם כאלה שמתמחים אך ורק במבנים פרטיים, בעוד אחרים מתמחים בתכנון מבנים מסחריים, תעשייתיים וכדומה.

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לבחון היא את סוג הרישיון שעומד לרשותו, היכן הוא למד, כמה שנים הוא בתחום, והאם מבחינת סגנון ואופי העבודה שלו הוא מתאים לצרכים שלנו. כך אנחנו נוכל ליהנות מעבודה עם בעל מקצוע שמתאים למה שאנחנו מחפשים.