בשנים האחרונות אנחנו רואים בכל מקום בישראל בידוריות מסוגים שונים – בחוף הים, במסיבות רווקים ורווקות, בקניונים במהלך חודשי הקיץ, במסיבות קריוקי ובאינספור מקומות נוספים. הכוונה היא לאותה "מערכת הגברה" ניידת – רמקול אשר מגיע כערכה אחת יחד עם מיקרופונים ואפשרות לחיבור ביניהם, כאשר מרבית הבידוריות פועלות על סוללות מסוג זה או אחר ומאפשרות שימוש מחוץ לבית ללא תלות בחיבור למקור חשמל.

כלים
בידורית
בידורית

בעוד ישראלים שונים משתמשים בבידוריות לצרכים שונים, מעניין לבחון אילו בידוריות מתאימות לאילו צרכים, ומה חשוב לשים לב בעת חיפוש ורכישה של בידורית חדשה.

בידורית מקצועית או חובבנית – להתאים את המוצר לצורך הספציפי

בתור התחלה, יש להגדיר מהם הצרכים הספציפיים שלנו מהבידורית – במידה ותחום העיסוק שלנו הינה העברת הפעלות לילדים, הצגות או קוסמות אזי אנו זקוקים לבידורית מקצועית ואיכותית, שכן מדובר בציוד לצרכי עבודה. לעומת זאת, במידה ואנו מעוניינים בבידורית פשוטה על מנת לערוך ערבי קריוקי מהנים עם חברים בחצר, בידורית ניידת פשוטה ו"חובבנית" יותר יכולה בהחלט להספיק.

משך חיי הסוללה, אחריות, סוג המיקרופון ועוד – נקודות למחשבה בעת קניית בידורית

לאחר שהגדרנו פחות או יותר מהם הצרכים העיקריים שלנו מהבידורית שאנו מעוניינים לרכוש, ניתן להתחיל לחפש אחר מוצרים, אך עדיין חשוב לשים לב לכמה נקודות מפתח בהקשר זה –

חיי הסוללה – אחת מנקודות התורפה של בידוריות היא סוג ואיכות הסוללה. ההספק של הסוללה ואורך החיים שלה יושפעו כמובן גם מהאופן בו אנו נטפל במכשיר (למשל – פעם בכמה זמן נטעין את הסוללה, האם נזכור לכבות את הבידורית מיד עם סיום השימוש בה וכו'), אך בידוריות שונות מגיעות עם סוללות באיכויות שונות. עבור המחפשים אחר בידורית ניידת מקצועית וזקוקים לשעות עבודה רצופות רבות יחסית, אין מנוס מרכישת בידורית איכותית ויקרה יותר עם סוללה טובה, וסביר להניח שהחלפת הסוללה אחת לתקופה מסוימת תאפשר לכם לעבוד איתה ב"ראש שקט".

אחריות על בידורית

נקודה חשובה נוספת היא האחריות הניתנת על הבידורית – מיהו היבואן מולו תתנהלו במקרה של תקלה במכשיר, איזו סוג של אחריות הוא נותן? בעוד מרבית היבואנים אינם מעניקים אחריות על הסוללה, למשל, על חלקים אחרים בהחלט ניתנת אחריות, וחשוב לוודא כי מדובר ביבואן מוכר ומקצועי המחזיק בחלקי חילוף לבידורית שרכשתם וייתן לכם מענה ושירות אדיב במידה ותזדקקו לו.

מיקרופון אלחוטי לבידורית

גם סוג המיקרופון המגיע עם הבידורית יכול להשתנות לפי סוג המכשיר והמחיר. במידה ואינכם עובדים עם הבידורית, אין בדרך כלל צורך במיקרופון היקר והאיכותי ביותר. אולם אם אתם עובדים עם הבידורית, אזי אין מנוס מרכישת בידורית הכוללת מיקרופון אלחוטי מקצועי או לחלופין מיקרופון אלחוטי מקצועי בנפרד, שעלותו תהייה הרבה יותר מכל בידורית חובבנית. מיקרופונים אלחוטיים המגיעים עם בידוריות חובבניות הינם באיכות נמוכה כל כך שלא מומלץ לצאת איתם להפעלות או כל עבודה אחרת שבה הקהל נושא אליך עיניים.

גודל הרמקול

ככל שתבחרו הבידורית עם רמקול גדול יותר כך הבידורית תספק יותר באסים. גודל הרמקול צריך להתאים לגודל החלל שבו תעבדו. ככל שהחלל גדול יותר מומלץ להשתמש בבידורית בעלת רמקול (אלמנט) גדול יותר. הגדלים המקובלים נמדדים באינטשים והם 6,8,10,12,15 אינטש.

התמונה נלקחה מאתר יצרנית Okayo המייצרת בידוריות ומיקרופונים אלחוטיים