חג סוכות מעבר לפינה, ואם עדיין לא הצלחתם להתאושש מהחופש הגדול – מחכה לכם שבוע שלם בו תצטרכו למצוא דרכים להעסיק את הילדים. בין אם תבחרו לבלות את חול המועד מחוץ לבית או בתוכו – אספנו עבורכם כמה רעיונות נהדרים.

כלים
פעילויות לילדים בחג סוכות
פעילויות לילדים בחג סוכות

עבודות יצירה

פעילויות יצירה, הן בדרך כלל פעילויות שעשויות להעסיק את הקטנטנים לזמן ממושך. יש לא מעט רעיונות לעבודות יצירה שניתן לעשות עם הילדים, כשחלקן אף מתאימות לגילים צעירים במיוחד. חנות יצירה לילדים תספק עבורכם את כל חומרי היצירה הנחוצים לכם בכדי ליצור, לרבות חומרי יצירה בסיסיים כמו בריסטולים צבעוניים ועד לציוד נחוץ כדוגמת דבק, מספריים ושבלונות מסוגים שונים. מה ניתן ליצור? ובכן, ניתן להכין עם הילדים קישוטים ייחודיים לסוכה או דגלים לקראת שמחת תורה. אם אתם מעדיפים יצירות שאינן קשורות לחגי ישראל, תוכלו ליצור שלט לדלת, מחברות מעוצבות, פסלונים מחימר קל ועוד. רצוי לארגן פינת יצירה ייעודית עם מגוון חומרים, כך הילדים יוכלו לגשת וליצור בזמנם הפנוי, כמו כן, כדאי להניח בפינת היצירה בריסטולים, מדבקות, טושים צבעוניים, שבלונות דביקות וכו'.

סיורים במוזיאונים

למרות שמוזיאונים מסתמנים כבילוי שמתאים למבוגרים, ניתן למצוא מבחר מוזיאונים ייחודיים לילדים ברחבי הארץ, כמו מוזיאון המדע, מוזיאון האדם והחי, המוזיאון במרכז תיאטרון בובות ועוד. גם אם המוזיאון עצמו אינו מוגדר כמוזיאון לילדים, תוכלו למצוא מתחמים או תערוכות שעשויים להתאים להם. ברוב המוזיאונים מקיימים פעילויות לילדים במהלך חול המועד ותערוכות ייחודיות, כך שרצוי לברר אודות הפעילויות הללו ולהירשם מראש אם יש בכך צורך. פעילות נהדרת תוכלו למצאו במוזיאון ינקו דאדא הנושאת את השם " מעבדאדא". במתחם שהוקצה לפעילויות החג הילדים יוכלו לבחון מיצגים ייחודיים ולקחת חלק בפעילויות אומנות מדליקות במיוחד תוך רכישת טכניקות שונות, כך שהילדים יחזרו לביתם עם תוצר אישי שהכינו במהלך הביקור במוזיאון.

טיולים משפחתיים בארץ

ארץ ישראל התברכה בשלל מקומות אטרקטיביים ושמורות טבע, בהם ניתן לבקר במשך ימות השנה. חול המועד סוכות, זו הזדמנות נהדרת להגיע למקומות הללו. חובבי הטבע, ישמחו לטייל בנחל מערות, במפלי עין גדי או במכתש רמון המדברי, ואילו חובבי העתיקות ימצאו לא מעט ממצאים ארכיאולוגיים בקיסריה, מצדה, גן לאומי בית שאן, פארק תמנע ואפילו בעיר העתיקה בירושלים. כל המקומות הללו מתאימים לטיולים משפחתיים, אך חשוב להיערך אליהם בהתאם עם מים ואוכל עבור כל המטיילים. כמו כן, ישנם מקומות שהכניסה אליהם היא בתשלום כמו למשל הגן הלאומי קיסריה.

בכדי לנצל את היום באופן המיטבי, מומלץ לברר אודות מסיק זיתים או קטיף פירות באזור בו אתם עתידים לטייל – מדובר בחוויה בלתי נשכחת עבור הילדים, לכן מוטב לשלב אותה במהלך יום הטיול.

פסטיבלים לכל המשפחה

במשך החג ייערכו ברחבי הארץ פסטיבלים ייחודיים שמתאימים לכל המשפחה. בחולון תוכלו ליהנות מפסטיבל "צלילי ילדות" שייערך בתיאטרון חולון, הכולל הצגות ומופעים לילדים כמו גם פעילויות מסוגים שונים. במתחם שרונה שבתל אביב, ייערך במהלך החג פסטיבל מדע קסום הכולל פעילויות ומשחקים מדליקים, לרבות עבודות יצירה מתחום המדע. פסטיבל מסוג אחר (שהוא כנראה חלומו של כל ילד) שייערך בנצרת עילית הוא פסטיבל השוקולד. מיצגי שוקולד מגוונים, סדנאות להכנת שוקולדים, הצגות, סיורים ומגוון רחב של פעילויות יחכו לכם במקום. מוטב לברר על הפסטיבלים הנערכים באזור מגוריכם ולהגיע לאירועים הרלוונטיים ביותר עבורכם.

בחג הסוכות יש לא מעט פעילויות נהדרות עבור הילדים, בין אם תבחרו להישאר בבית ולעסוק בעבודות יצירה או שמא תעדיפו לטייל בשמורות הטבע השונות – החשוב ביותר הוא שתתאימו את הפעילויות לתחומי העניין של הילדים, כך הם יוכלו ליהנות מהחג על הצד הטוב ביותר. חג שמח!