יפו, אין שניה לה, קיבוץ גלויות, מפגש בין ישן לחדש, מעבר למזרח, רוח ים עם אוויר מן המדבר, אבני אספלט עם מדרכות ירושלמיות, וכל כך הרבה אופי, יפו נהדרת לביקור בכל עונות השנה, מזג האוויר הנעים, עשרות הסמטאות המסתעפות ממנה, ומספר הגלריות בתוכה מבטיחות, חוויה תרבותית עשירה. אספנו עבורכם 3 נקודות ציון, שתוכלו לשלב בביקור אחד.

כלים
3 נקודות ציון ביפו- המלצה לטיול
3 נקודות ציון ביפו- המלצה לטיול

 

מוזיאון אילנה גור ביפו- אוסף אומנות ייחודי

יפו, אין שניה לה, ואומנות היא השפה השנייה שלה. תתארו לכם איך רוח מן הים מלטפת את פניכם, ואתם מביטים אל האופק הרחב, כדים עתיקים וגדולי מימדים מקיפים אתכם, אוסף מרשים של כלי מטבח בגוון הברונזה, מעטרים את מטבח החוץ, צמחייה טרופית ושפע של צל, ואווירה, הלקוחה מתקופה שעברה, אך עדיין נותרה עם חלון פתוח אל הים התיכון. בביקור מוזיאון ביפו העוסק באומנות תוכלו לחוות ולחזות בשפע של אוספי אומנות מודרנית מברזל, עץ והשילוב בינהם יעטר את הקירות, ולהתרשם מחנות הגלריה, המציעה תכשיטים ואביזרי נוי בתוצרת מקומית, שמצליחה להמחיש את הסגנון הישראלי, החם, העשיר עם נופך דרמטי ומסתורי.
מוזיאון ביפו נפלא לביקור בשעות הבוקר, הצהריים, ואף לקראת השקיעה, בה תוכלו לחזות ממרומי הקומה השלישית וליהנות מנוף שאין שני לו, נוף על זמני, המהווה תמונה פנורמית אל הים התיכון.

מוזיאון ביפו כיכר קדומים

אתר אחר, מרתק לא פחות נמצא ממש מתחת לפני האדמה, אתר ארכיאולוגי, שנחפר במשך שנים, ומגלה את סודות ההתייבשות הקדומה באזור, באתר תוכלו לראות במו עיניכם את הבתים או לפחות שרידים שלהם, ששימשו את תושבי העבר כלי הציד, וכלי האכילה, אוספי האומנות, שקישטו את הקירות, ותוכלו ללמוד על אורך החיים באזור, שהיווה אתגר בפני עצמו. הביקור במוזיאון ביפו כיכר קדומים מתאים בכל העונות ולאורך כל שעות היום, שכן מדובר במקום ממוזג ומקורה.

נתיב המזלות

אם יש דרך מרתקת, שמאפשרת להתרשם באמת מיפו העתיקה, הרי שמדובר בנתיב המזלות, נתיב יפיפייה, שעובר בין סמטאותיה, בו תוכלו לצעוד בשבילים, להינות מרוח נעימה, הבאה מן הים, ולהרגיש ולו למספר שעות, ששבתם בזמן, בנתיב המזלות ישנם ספסלים לישיבה ומנוחה, ושפע של נקודות, שיהוו אתגר גם לצלמים הוותיקים. בסיום הנתיב תגיעו אל כיכר המזלות, שם תחכה לכם מזרקה קטנה עם מיצג מרשם של פסלי 12 המזלות, אטרקציה נהדרת, שמושכת אליה רבים. בהמשך תוכלו להתענג על דגים מהים, ובירה מקומית באחד מבתי הקפה והמסעדות הנמצאות באזור כיכר המזלות.
זמן מומלץ לביקור: בעת השקיעה, הקסם של יפו מודגש במלוא הדרו.

מוזיאון ביפו לאומנות, מוזיאון כיכר קדומים בהחלט מתאימים לחצי יום מרוכז של טיול היסטורי ומלא ביופי ואווירה טובה.