עבור רובנו, המונח הדפסה מדבר על הדפסה של דפים באמצעות מדפסת דיו או לייזר. אך העולם המתפתח אינו מותיר את תחום ההדפסות למסגרת הדף הרגיל. כיום ניתן להדפיס גם חומרי גלם שונים כמו לדוגמא חלקי חילוף למוצרים שונים, גופים וחלקים שונים עבור ציוד ואפילו מוצרי מזון!

כלים
חומר למדפסת
חומר למדפסת

 

במדפסת התלת ממד ניתן להדפיס עם מגוון חומרים כמו פלסטיק, מתכת, גומי, פוטופולימר ועוד.

איך זה עובד?

ההדפסה של מדפסת תלת ממד מתבצעת באופן של הדפסת שכבה על גבי שכבה של חומר הגלם עד שנוצר הגוף במלואו. כל זה בהתאם לתכנית אותו מקבלת המדפסת מהמחשב. השכבות הנוצרות הינן דקיקות מאוד וצורתן משתנה עם השכבות הנערמות זו על גבי זו על מנת ליצור את הדגם המבוקש בצורה הרצויה.

התהליך אינו קצר כל כך אך מדפסות מתקדמות מבצעות את הדבר במהירות יחסית.

עם סיום התהליך, יש לבצע ליטוש בכדי להעניק את הגימור הסופי ואת הניקוי של המוצר על מנת שהוא יהיה ראוי לשימוש בדיוק כמו מוצר זהה אשר נעשה באמצעים רגילים כמו יציקה או הזרקה תעשייתית.

אחרי שאנחנו מבינים פחות או יותר את העיקרון, איך זה פועל ניתן להבין כי אפשר למעשה להדפיס כל מה שרק יעלה בדעתנו.

לא ירחק היום ונוכל לתכנת לנו את השניצל לארוחת הצהריים ולתת הוראה למדפסת להכין ולהדפיס עבורנו את המנה בשעה היעודה.

האמת היא שכבר נעשה ניסיון כזה בעולם. היה זה כאשר ניסו לבצע הדפסה של פיצה באמצעות המדפסת. התוצאה לא הייתה גרועה כלל...

תהליך הייצור התבצע באופן כזה. החומרים השונים הוזנו אל מכלים מתאימים שחוברו אל המדפסת וההוראה ניתנה! המדפסת נטלה בכל פעם את החומר המתאים מהמכל הרצוי וכך יצרה את הפיצה המודפסת הראשונה בהיסטוריה.

בוחרים חומרים למדפסת

בענפי התעשייה השונים בעולם כבר נעשה שימוש בטכניקה הייחודית של המדפסת התלת ממדית כאשר היא מאפשרת ליצור כך חלק בכל צורה רצויה. זאת בלי שהם יהיו תלויים במפעל שכן מייצר או לא מייצר חלקי חילוף. הפתרון הינו טוב במיוחד עבור מפעלים המייצרים מוצרים יקרים ואיכותיים אשר חלקי החילוף שלהם אינם נגישים ולעיתים הם כלל לא ברי השגה. האפשרות ליצור את החלק המדויק באמצעות המדפסת היא אפשרות מעולה כאשר אין למפעל -וכתוצאה מכך גם ללקוח -כל מגבלה מבחינת השגה של חלקי חילוף רצויים.

מי שכבר עובד עם מדפסות התלת ממד יודע עד כמה חשוב לבחור בחומרי גלם איכותיים. אם לא נבחר חומר איכותי, התוצאה תהיה לא איכותית ולא עמידה וחבל על כל ההשקעה.

אך חשוב לזכור כי חומר למדפסת חייב להיות איכותי. אם הוא לא יהיה כזה הרי שחב על כל ההשקעה ועל האפשרות הזו של הדפסת חלקים וחלפים בתלת ממד.