ניו יורק מציעה שפע אטרקציות ואתרים מעניינים לתיירים, העיר ידועה במוזיאונים החשובים הנמצאים בה, ביניהם גם מוזיאונים מעולים למדע וטבע שחובה לבקר בהם.

כלים
מוזיאונים למדע וטבע שחובה לבקר בניו יורק
מוזיאונים למדע וטבע שחובה לבקר בניו יורק

 

בניו יורק יש מאות מוזיאונים מומלצים; לאחר שרכשתם כרטיסי טיסה לניו יורק והזמנתם מלון, כדאי לתכנן את הטיול ולקבוע מראש באיזה מוזיאונים למדע וטבע לבקר. כדאי לדעת כי מוזיאונים למדע וטבע מתאימים לכל הגילים, גם לילדים, ובחלק מהמקומות יש מעבר לתצוגה המרשימה ולאוספים המעניינים, גם פעילויות לקטנטנים.

המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע (AMNH)

זהו אחד המוזיאונים החשובים והמעניינים ביותר בארה"ב, המוזיאון נפתח בשנת 1869 ועם השנים התרחב וגדל. חזית מבנה המוזיאון פונה לסנטרל פארק, כאשר אולם הכניסה של המוזיאון עוצבה בצורה של בזיליקה רומית.

המוזיאון ידוע בפוחלצים הרבים של בעלי חיים, במודלים התלת ממדיים ובאוסף מרהיב של שלדי דינוזאורים. יש בו גם שלל מוצגים ייחודיים כגון אוסף יהלומים ואבני חן מהיפים בעולם, קנו מלחמה אינדיאני שנבנה במיוחד למוזיאון ועוד.

כתובת: Central Park West at 79th Street

פלנטריום היידן

הפלנטריום המפורסם מהווה חלק מהמוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע, הוא הוקם במטרה להסביר לקהל הרחב על הדברים המיוחדים והנפלאים שקורים ביקום, ובמקום יש תצוגות מרהיבות ומעניינות עם גרפיקה ממוחשבת ומקרנים מתקדמים, לרבות הדמיה מלהיבה של החלל והדמיה של המפץ הגדול.

מוזיאון הילדים של ברוקלין

מוזיאון עצום בגודלו המשתרע על פני שטח של כ-27,000 קמ"ר. המוזיאון מציע שלל תצוגות מעניינות, מרביתן אינטראקטיביות, הילדים מוזמנים לגעת ולחוות נושאים מעניינים שונים, חלקם מדעיים. בנוסף המוזיאון מציע מגוון עצום של הפעלות ופעילויות לילדים בכל הגילים.

כתובת: 145 Brooklyn Avenue

New York Hall of Science

מוזיאון מקורי ומעניין ובו 450 מוצגים  בתחומי מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. המוזיאון מציע מגוון הפעלות, סדנאות יצירה ופעילויות נוספות לכל הגילים. מדי שנה מבקרים במוזיאון מעל חצי מיליון בני אדם, ביניהם גם תיירים רבים.

כתובת: 47-01 111th St, Corona

Intrepid Sea, Air & Space Museum

מוזיאון חובה בניו יורק השוכן על נושאת מטוסים גדולה. המוזיאון מציע אוסף מרשים של מטוסי קרב ונוסעים, מעבורות חלל וצוללות, ובמקום הסברים מדעיים והיסטוריים הקשורים לנושאת המטוסים.

כתובת: Pier 86, W 46th

המוזיאון לדברים מעניינים (The Museum of Interesting Things)

מוזיאון מעניין המתאים גם לילדים ובו אוסף מרשים ומקורי של חפצים ודברים מעניינים. יש במוזיאון תצוגה אינטראקטיבית של המצאות מתקופות שונות בהיסטוריה ומוצגים מעניינים וייחודיים, עתיקים ומודרניים.

כתובת: 60 E 8th St Apt 12P‬‬‬

Sciencenter

המוזיאון ממוקם באיתקה, ניו יורק, פועל משנת 1993 ומציע תצוגה אינטראקטיבית מרשימה ומעניינת בתחומי מדע מגוונים. זהו מוזיאון חובה למשפחות עם ילדים, יש בו הפעלות שונות ומגוון פעילויות בהן הילדים לוקחים חלק פעיל.

כתובת: 601 1st St‬, איתקה, ניו יורק‬

Gulliver's Gate

מוזיאון מדע וטכנולוגיה המציע תצוגה מקורית ומעניינת של מקומות שונים מסביב לעולם, באמצעות תצוגה של מיניאטורות מדויקות ושלל מודלים אינטראקטיביים. עם הכניסה למוזיאון מקבלים מפתח ייחודי להפעלת דמויות ומיצגים אינטראקטיביים.

כתובת: 216 W 44th Street

New York Aquarium

האקווריום המפורסם של ניו יורק, ואחד העתיקים בארצות הברית. אתר חובה לכל מי שמבקר בניו יורק, המקום מומלץ ביותר גם למשפחות עם ילדים. האקווריום מציע תצוגה מרהיבה של דגים וחיות מים מכל העולם, סרטים עם הסברים מדעיים מעניינים ופעילויות שונות לילדים.

כתובת: 602 Surf Ave, Brooklyn

Museum of the Moving Image

מוזיאון מעניין המתמקד בהיבט הטכנולוגי של תעשיית הקולנוע והסרטים, המוזיאון מציע תצוגות קבועות ומתחלפות, ויש בו פעילויות שונות לילדים ולמבוגרים.

כתובת:  36-01 35th Ave, Queen