מי שמתעסק בתחומים, כגון, שיפוצים, ניקיון, הובלות, שלטי חוצות ועוד, יודע שלא פעם נדרש ממנו לבצע עבודה בגובה. עבודה בקומות גבוהות אשר הדרך היחידה להגיע אליהן היא באמצעות מכשור הרמה מתאים.

במת הרמה
במת הרמה

 

לשמחתנו, אנחנו יכולים למצוא היום בשוק לא מעט מכשירים וכלים אשר יכולים להרים ולנייד אותנו לגובה. אלה מתבססים על העיקרון של זרועות גבוהות ובטוחות אשר ניתן להפעיל אותן באמצעות מנוע מיוחד, כאשר אותן זרועות יכולות לשאת משקלים כבדים, הן של בני אדם והן של ציוד ומכשור.

דוגמא טובה לכך הן במות הרמה אשר נהוג להשתמש בהן לצרכים שונים. מדובר למעשה בכלים ניידים, בין אם זה משאיות, טרקטורים מיוחדים או כלים אחרים, אשר כוללים במות עם מנופים, אשר עליהם אנחנו יכולים לעמוד עם הציוד שלנו והנהג יכול להרים אותנו לגובה מסוים, בהתאם ליכולת של המכונה ולצורך שלנו.

במות הרמה מיועדות לשימוש בתחומים רבים, אנחנו יכולים לראות שימוש ניכר לכך בעבודות של תשתיות (תיקון עמודי חשמל, גיזום עצים ועוד), עבודות של שיפוצים ובנייה, תליית מודעות, ניקיון בגובה ועוד. חשוב להדגיש, לא כל אחד יכול להשתמש בבמות הרמה, מן הסתם נדרש רישיון להפעלה במה כזו, ורק במידה ויש צורך בכך, יש להשתמש במכשור זה, בהתאם להוראות.

לפני שנסביר מה בדיוק צריך לבחון כאשר מחליטים להשתמש בבמות הרמה, צריך לומר, השימוש בבמות אלו הוא מאוד בטוח, מאחר והמכשור עצמו הוא חזק ויציב. אך אם לא נוהגים על פי ההוראות, הרי שזה יכול להוות מתכון לאסון. למשל, יש ללבוש בגדים מתאימים, כולל קסדה ואמצעי מיגון אחרים, יש לוודא שלא מפעילים על הבמה יותר מדי לחץ ולא מעלים משקל עודף, כמו כן, צריך לבחון שהמתקן עצמו עומד במקום בו אין אף אחד מסביבה, על מנת שאיש לא יפגע, במידה וחס וחלילה המתקן יעבוד בצורה לא תקינה.

כיצד בוחרים מתי ובאיזה מתקן הרמה לעבוד

אנחנו נבחר, כאמור, לעבוד עם במת הרמה על פי הצורך שלנו, בהתאם לגובה בו מתבצעת העבודה שלנו, וכן בהתאם לסגנון העבודה. יש מצבים בהם נגלה שזה לא רלוונטי עבורנו ועדיף לנו להשתמש באמצעים אחרים, לעומת זאת יש מקרים בהם זה יותר פשוט להפעיל מתקן כזה, מה עוד שזה יהיה הרבה יותר אפקטיבי ויעיל לצורך ביצוע העבודה.

אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שהשימוש בבמת הרמה מתבצע כאשר עלינו לא רק להגיע לגובה מסוים, אלא גם להשתמש בציוד אשר אנחנו לא יכולים לשאת על גופנו ואנחנו צריכים שהמתקן יעזור לנו לשאת אותו. חשוב שנקפיד להשתמש בציוד מותאם לסוג העבודה וכן כזה שעומד במשקל הנכון על פי הוראות המתקן.

נקודה אחרונה, יש לבחון מתקן שקל להפעיל אותו וכמובן מחברה שיכולה לספק לנו את כל האישורים הנדרשים לכך.