מנהלת מיון ילדים במרכז הרפואי בני ציון ד"ר אירנה צ'יסטיאקוב ממליצה, "שימו דגש בשמירה על בטיחות ומנעו חבלות אצל ילדים קטנים ובני נוער במיוחד בחודשי הקיץ החמים ובחופש הגדול. שמירה על ערנות, יכולה למנוע טביעות, תאונות בית עם התמקדות בתאונות בבית הסבים והסבתות, נפילות מגובה, תאונות על גלגלים וכוויות שמש"

כלים
ד''ר אירנה צ'יסטיאקוב. צילום - אנדרי צ'יסטיאקוב
ד''ר אירנה צ'יסטיאקוב. צילום - אנדרי צ'יסטיאקוב

 

"בחודשי הקיץ ובכלל יש לתת דגש  לבטיחות הילדים. התאונות הנפוצות ביותר בקיץ ובחופש הגדור הן תאונות אופניים ורולרבליידס, נפילות, תאונות דרכים, פגיעות מבעלי חיים, טביעות, התייבשויות, כוויות שמש והרעלות" כך לדברי מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' יצחק סרוגו.

מנהלת מיון ילדים במרכז הרפואי בני ציון ד"ר אירנה צ'יסטיאקוב מוסיפה, "לאור העובדה  כי במשפחות רבות בחודשי הקיץ 'מגייסים' את הסבים והסבתות לשמירה על הנכדים הקטנים הדורשים השגחה צמודה עדיין, הקטנטנים מגלים סקרנות רבה ולעיתים מהדבר הקטן ביותר עלול להיגרם נזק גדול ולכן, חשוב להתבונן בסביבה בגובה העיניים של הילדים וכך נוכל לדעת מה מסוכן ומה פחות, ובעצם לשמור עליהם בצורה הטובה ביותר".

בנוסף, ממליצה ד"ר צ'יסטיאקוב על התאמת מושב לילדים ברכב ומדגישה חשיבותו, "מומלץ השימוש באביזרי בטיחות למניעת נפילה מהחלון, נפילה בגני משחקים ופציעות בבית וכמובן גם כיצד להיות חכם בשמש באמצעות משקפי שמש מותאמים לילדים, כובע ומסנן קרינה 30SPF  ומעלה. להורים וילדים המתאשפזים בבית החולים לאחר שנפגעו בתאונה כלשהי ניתנת הדרכה מפורטת למניעת תאונות על ידי אחות מוסמכת שעברה הכשרה ייעודית של ארגון 'בטרם' המספקים הנחיות מפורטות לשמירה על בטיחות ילדים בקיץ ובכלל. כלל ההנחיות נמצאות בכתובת האתר www.beterem.org/home".