המושג "תרופות סבתא" כולל בתוכו הרבה סוגים שונים של פתרונות טבעיים לבעיות בריאותיות. במאמר הבא נציג 5 תרופות כאלה ונבין כיצד משתמשים בהן

כלים

 

משחר האנושות ניסה האדם להאריך את חייו ולטפל במגוון רחב של בעיות בריאותיות ותופעות פיזיולוגיות לא רצויות. כתוצאה מכך, אין פלא שהצטברו בידע האנושי המון סוגים שונים של פתרונות טבעיים. פתרונות אלו היו עד המצאת המדע המודרני הדרך היחידה להתמודד עם הבעיות הבריאותיות וחלקם מקבלים כיום ביסוס אמפירי ומחקרי.

למעשה, המושג "תרופת סבתא" כולל בתוכו הרבה סוגים של פתרונות טבעיים מוכחים. הנה כמה שאתם חייבים להכיר:

לעיסת עלי בזיליקום למניעת צרבת

עלי בזיליקום הם לא רק טעימים ומרעננים אלא גם יכולים לשמש למניעת תחושה של צרבת אחרי ארוחות גדולות. כל מה שצריך לעשות בשביל לטפל בצרבת וחומציות יתר בקיבה זה ללעוס כמה עלי בזיליקום אחרי כל ארוחה, ישירות מהמקרר ובלי להתעכב. הערך המוסף בא לידי ביטוי בעזרה לגוף לספיגת המזון וגם במניעת רפלקס של היווצרות כיבי קיבה.

שתיית תה קמומיל

צמח הבבונג, או בשמו הלועזי קמומיל, היה ידוע במשך שנים כצמח מרפא. כיום מפיקים תה קמומיל מתפרחת הצמח וחליטתו מאפשרת לרפא תסמינים חיצוניים של בעיות עור. בנוסף, הוא משמש לטיפול בבעיות פנימיות, משולב בתעשיית הקוסמטיקה ונחשב למרכיב מרכזי בתכשירי טיפוח לשיער ולגוף. שתיית תה קמומיל מפחיתה סיכון לסרטן בלוטת התריס ויש לה אפקט מרגיע על מבוגרים וילדים כאחד.

כוס מיץ אבטיח לכאבי ראש

כאבי ראש מטרידים חלק גדול מהאוכלוסייה על רקע שימוש יתר במחשבים, צפייה במסכים וקרינה סלולארית. אחד הפתרונות הטבעיים שאותם מומלץ לשלב בשגרה לצורך הפחתת כאבי הראש הוא שתיית כוס של מיץ אבטיח אחד ליום. זה כמובן נגיש ורלוונטי יותר לתקופת הקיץ ובעיקר במדינה כמו ישראל, אך את השינוי בתחושה אפשר לחוש באופן מיידי.

גוגל מוגל לטיפול בדלקת גרון

אחת מתרופות הסבתא האלטרנטיביות מכונה "גוגל מוגל" ומיוצרת מתערובת של חלב חם, ביצה או חלמון לא מבושלים ודבש או סוכר. כל זה יחד יוצר תערובת סמיכה ויש שיטענו גם טעימה, שמטרתה לסייע לטיפול בדלקת גרון. מבחינה מדעית פרופר, הטיפול בדלקת גרון קשור ככל הנראה למרכיבים הפעילים בדבש ובחלב.

מיץ חמוציות לטיפול בבעיות בדרכי השתן

נשים יכולות להעיד על ההצלחה של מיץ חמוציות לטיפול בבעיות בדרכי השתן ובשנים האחרונות כמעט ברור שמדובר בהרבה יותר מאשר עוד תרופת סבתא. מיץ חמוציות יכול להפחית את תחושת אי הנעימות שמלווה דלקת בדרכי השתן, היא מאיצה את קצב הטיפול הטבעי ויש לה תועלת רבה בקרב נשים בגילאים שונים. את החמוציות שותים לפחות 2-3 פעמים ביום ועם עדיפות למיץ טבעי בלבד.