אם בעבר, הבית שלנו היה מעוצב בפשטות והכיל את הפריטים שהורינו הביאו עמם מארצות המוצא שלהם, הרי שכיום ישנם סגנונות רבים וייחודיים לעיצוב הבית. החל מעיצוב קלאסי ועד לעיצוב בסגנון וינטג'. כל סגנון מיוחד במינו ובעל מאפיינים שונים, המעניק לחלל אמירה מסוימת ואווירה ייחודית. זה לא משנה אם בדיוק עברתם לדירה חדשה או שאתם מתכננים את עיצובה של דירתכם הקיימת, כי הסגנונות הבאים עשויים לעורר בכם השראה רבה ואולי אחד מהם ייבחר להיות הסגנון שילווה את עיצוב הבית האישי שלכם.

כלים
סגנונות לעיצוב הבית
סגנונות לעיצוב הבית

עיצוב קלאסי

העיצוב הקלאסי מאופיין בצבעים בהירים, לרבות צבעי שמנת ואפור. תאורה ייחודית, ריהוט ארכאי, נברשות משולבות בקריסטלים, אלמנטים מוזהבים, טקסטיל מרהיב עשוי קטיפה, קרניזים בתקרת הבית ועוד, הם אלה היוצרים את המראה הקלאסי הרצוי בחלל. מדובר בעיצוב המשדר מלכותיות ויוקרתיות, המלווה בקווים עגולים וברהיטים בצבעים חמים ודומיננטיים. את הקרניזים ניתן ליצור באמצעות גבס, בשלל עיצובים ייחודיים וקלאסיים. בדקו מול קבלן השיפוצים, אילו עבודות גבס קלאסיות, לרבות קרניזים, יוכל לבצע עבורכם. ייתכן ואף תוכלו לשלב עם הקרניז תאורה נסתרת, שתסייע לכם להעניק לחלל מראה חם ויוקרתי במיוחד.

עיצוב וינטג'

עיצובי וינטג' הנחשבים גם כעיצובי רטרו הם עיצובים עתיקים, כלומר המטרה היא לשחזר עיצובי פנים מיושנים ונוסטלגיים משנים קדומות יותר, משנות השלושים עד שנות החמישים. צבעי ירוק וצהוב, אריחים מעוצבים, כורסאות אותנטיות רחבות, טפטים על הקירות, מנורות ליבון, מחיצות ניידות, בדים עתיקים, ורהיטי עץ ללא ליטוש, הם רק חלק מהאלמנטים המרכיבים את הסגנון הכול כך ייחודי הזה.

עיצוב מודרני

עיצוב מסוג זה מתאפיין בעיצוב מינימליסטי הדל באלמנטים. קווים עיצוביים ישרים, צבעים קרים ואחידים, פינות חדות, אלמנטים פשוטים, היעדר פריטי נוי קטנים, שימוש בחומרים קרים וטבעיים (בטון, זכוכית, מתכת) ומראה נקי – הם אלה הקווים המנחים לעיצוב בסגנון מודרני. את כל האלמנטים הקטנים מאחסנים בארונות והם אינם נראים לעין. הסגנון המודרני משדר אוירה קרה ואחידה. העיצוב בעל מראה נקי, תעשייתי ונטול אלמנטים דקורטיביים רבים. עיצוב בסגנון מודרני יתאים לחללים גדולים ופתוחים, אולם חשוב לשמור על אחידות בעיצוב, הן מבחינת הצבעים והן מבחינת האלמנטים בהם נשתמש לעיצוב החלל.

עיצוב כפרי

סגנון העיצוב הכפרי הוא שונה לחלוטין מהסגנון המודרני. בעוד שבעיצוב המודרני השימוש הניכר הוא בחומרים קרים, בסגנון הכפרי השימוש העיקרי הוא בעץ, אבנים טבעיות ואלמנטים צבעוניים ומעוטרים, שכן אלה תורמים למראה חמים וביתי. סגנון העיצוב הכפרי, מגיע מהבנייה הישנה באירופה, בה הבתים נבנו מאלמנטים טבעיים המצויים בטבע. הרהיטים אינם מעוצבים בקווים ישרים, אלא דווקא העיצוב המלוכלך והלא מלוטש הוא זה ששולט בסגנון זה, לצד אלמנטים עיצוביים ייחודיים ומוצרי טקסטיל מרהיבים ופשוטים למראה. הצבעים השולטים בעיצוב הכפרי הם גווני שמנת-חום קלאסיים לצד גוונים דומיננטיים כדוגמת אדום וצהוב.

עיצוב אקלקטי

העיצוב האקלקטי הוא בין העיצובים הייחודיים ביותר וזאת משום שהוא מאחד בין מגוון סגנונות העיצוב. הוא מאופיין בכך שהוא מאפשר לנצל שטחים קטנים באופן פונקציונלי תוך שמירה על אלמנטים עיצוביים מרהיבים ומיוחדים. בעיצוב מסוג זה, ניתן להעביר אמירה אישית באמצעות האלמנטים הדקורטיביים השונים, מאחר ואין כללים או חוקים ברורים בנוגע לסגנון העיצוב. ניתן לשלב בין רהיטים שונים, חפצים מעניינים וצבעים לפי טעמכם, כך תוכלו ליצור את העיצוב הנכון ביותר עבורכם.

בכדי לעצב את ביתכם באופן המיטבי, בחרו ראשית את סגנון העיצוב המועדף עליכם. לאחר מכן תוכלו לשאוב השראה ולקבל טיפים מתמונות המצויות ברחבי הרשת ולהתחיל לתכנן את עיצוב חלל הבית בדיוק כפי שתמיד חלמתם.