התשובה לשאלה כמה זמן לוקח קידום אורגני בגוגל תלויה במשתנים שונים: סוג האתר, מטרתו, האם מתבצעת פעילות מושכלת של העשרתו בתכנים, במאמרים הכוללים מלות מפתח רלוונטיות, עד כמה חריפה התחרות בתחום זה ועוד. קידום אורגני של אתר המתקיים בזירה לא תחרותית עשוי לארוך חודשים אחדים- זה משך הזמן שבו ניתן להבחין בתוצאות טובות בשל מיקומו הגבוה של האתר.

כלים
קידום אורגני בגוגל - כמה זמן זה יכול לקחת?
קידום אורגני בגוגל - כמה זמן זה יכול לקחת?

 

מומחה בתחום קידום דיגיטלי עשוי לסייע לכם לקדם את האתר שלכם למקום גבוה במנוע החיפוש גוגל גם בזירה תחרותית, ככל שהוא ואתם משכילים לבצע פעולות שונות ובהן: העשרת האתר בתכנים המוסיפים ערך לגולש, עונים על צרכיו, מציעים חוויית משתמש מעניינת, נוחים לגלישה, נעימים לעין, מועשרים במאמרים המאפשרים להעמיק את הידע בנושא שבו עוסק האתר.

דווקא כאשר פועלים בזירה תחרותית יש חשיבות רבה ליצירתיות, למקוריות, למיתוג, להדגשת חוזקות ולהבלעת החולשות, למתן מענה מהיר, נגישות וזמינות 24/7. בזירה תחרותית צפופה, משך הזמן הנדרש להשגת קידום עלול להיות רב יותר ככל שהתחרות חריפה יותר.

כמו בכל תחום האוויר בצמרת דליל יותר...

קידום אורגני בגוגל של אתר בתחום תחרותי מחייב השקעת מאמץ רב יותר ככל שמתקדמים לעמוד הראשון בגוגל, קל וחומר כאשר נמצאים בו ורוצים לשמור על המיקום ואף לשפר אותו. סביר להניח כי במקומות הראשונים נמצאים מי שמסתייעים גם בקידום ממומן, לכן עליכם לקחת בחשבון שתחרות אינה מתנהלת בתנאים שוויוניים.

על מנת למצות את הסיכוי למיצוי פוטנציאל קידום אורגני בגוגל חשוב ליצור קישורים מאתרים איכותיים ורלוונטיים לעולם התוכן שבו אתם עוסקים שמובילים אל האתר שלכם. היות שגוגל מעדיף אתרים שקצב צמיחתם טבעי (אורגני), אם הוא מוצא גידול בלתי סביר בנפח הקישורים בתוך זמן קצר הוא עשוי להעריך כי גורם כל שהוא מבע מניפולציה על האלגוריתם של החברה בשיטות פסולות ובאמצעים נפסדים.

התוכן הוא המלך

קשה להפריז בחשיבות העשרת האתר שלכם בתכנים חשובים ומעניינים, המוסיפים ערך לגולשים. מאמר חדשני, מקורי, שפותח אופק חדש בפני הגולש, עונה על צורך או ביקוש ונותן לו פתרון יקודם בתוך זמן קצר יותר מאשר אתר שבעליו מעמיסים עליו תוכן לעייפה, ללא כל קשר עם צרכי הגולשים ודרישותיהם.

יש חשיבות לא רק לעיתוי העלאת תוכן חדש באתר אלא גם לתדירותו ולסדירותו. העלאתו בפרקי זמן קצובים וידועים מקלה על גוגל לסרוק אותו ולשפר את מיקומו ודירוגו. תוכן חדש המועלה בתדירות קבועה נותן לגולשים תחושה כי בעלי האתר משקיעים מחשבה ומאמץ על מנת להעשירו.

שורה תחתונה

גם כאשר משקיעים את מיטב היכולת ומסתייעים לשם כך באנשי מקצוע מעולים, לא ניתן לדייק בפרק הזמן שבו יקודם האתר, אבל אין ספק כי השקעת מחשבה ומאמצים בהעשרת האתר ובשדרוגו, גם מבחינה ויזואלית, מגבירה את הסיכוי להפוך אותו לאתר אטרקטיבי ומועיל עבור גולשים ובכך למקסם את הסיכוי ואת הפוטנציאל לקידומו.

לסיכום, לא ניתן לחזות במדויק מתי תצליחו להגיע למיקום המדויק שרצוי לכם בתוצאות החיפוש עבור מילת חיפוש או נושא ספציפיים. עם זאת, ניתן לבצע ניחוש מושכל שמתבסס על משתנים מסוימים – ועם הזמן ניתן אף לפתח את המיומנות יותר ויותר על פי הנישה הספציפית בה אתם פועלים.