מיתוג נכון הוא תנאי הכרחי להצלחתו. המיתוג יוצר אפיון, בידול, ייחוד. מיתוג נכון יוצר זהות ברורה, מייצר ערך מוסף, מהווה- כשלעצמו- גורם שיווקי עצמתי ואפקטיבי. מיתוג כזה מתכתב ישירות ובאופן בהיר עם קהלי יעד בכלל ועם לקוחות פוטנציאליים בפרט. למיקוד המיתוג בלקוחות יש חשיבות מכרעת. לא אחת עסקים קמים הודות למיתוג טוב או בגלל מיתוג רע, מבלבל ועמום.

כלים
מיתוג נכון לעסק - השלבים הנכונים בתהליך
מיתוג נכון לעסק - השלבים הנכונים בתהליך

 

היבטים של מיתוג

מיתוג עסקים הוא, כאמור, תנאי הכרחי להצלחתם. המיתוג הוא מרכזה של שמש, אשר כל אחת מהקרניים שהיא שולחת הוא אחד ממקורות אורה: מחיר זול (או תחרותי ואטרקטיבי, לכל הפחות), איכות, יוקרה, מוניטין בלעדיות, אחריות, מחויבות, ותק, ניסיון, חדשנות, מקוריות. מובן מאליו כי לא כל עסק מתאפיין בכל אלה, אבל השאיפה היא למיתוג מרבי ומייטבי הודות למגוון תכונות ומאפיינים של המוצר או של השירות שהעסק מציע.

איך מבצעים מיתוג נכון?

רוכשים ידע על אודות המוצר או השירות, מה מציעים המתחרים ומכינים רשימת תכונות ומאפיינים ייחודיים למוצר או לשירות שלנו. לאחר בחינה השוואתית עם מה שהמתחרים מציעים, בוחרים תכונה מובהקת הייחודית לעסק שלנו ואותה מבליטים כאמצעי מיתוגי חזק ואפקטיבי.משקיעים מחשבה וככל שנדרש- כסף בעיצוב לוגו וביצירת שפה ויזואלית מאפיינת היוצרת אפיון וזהות חזותיים. חשוב שהעיצוב ייעשה תוך ייעוץ של מומחה בשיווק, שהרי מטרת העיצוב בפרט והמיתוג בכלל היא שיווקית.יצירת אחידות בין התוכן לאופן, בין המה לאיך, בין המסר לעיצובו. במידה שלמוצר יש סמל מוסכם וידוע שמשרת אותו, ודאי כדאי לכלול אותו בעיצוב.מיתוג נכון אמור להיות חד, בהיר, ברור. חשוב שהוא ישדר מסר אחיד, יחיד, ולא יערב מסרים שונים העלולים לבלבל את מי שייחשפו אליו.הלוגו הוא חלון הראווה של המיתוג, תעודת הזהות שלו, כרטיס הביקור. הוא בפרונט. הוא בחזית. הלוגו הוא העסק.

לא מדובר בשלבים הבאים בזה אחר זה אלא בתהליך שכולל את כל השלבים בו זמנית. כאשר אנחנו, כבעלי עסק, יוצאים לאוויר העולם (הממשי והווירטואלי) אנחנו מצפים שהקול הצלול והבהיר שלנו יישמע היטב בתוך בליל של רעשי רקע רבים. המיתוג המקצועי הוא האמצעי העיקרי למיצוי הסיכוי שכך אכן יהיה.

מיתוג נכון הוא מנוע ומנוף שיווקי חשוב

אי אפשר להפריז בתיאור חשיבות מיתוג נכון בפרט ומיתוג בכלל. אף שמיתוג נכון הוא תנאי הכרחי הוא, חשוב ככל שהוא, אינו תנאי מספיק: לאחר שהמיתוג היה גורם חשוב ואולי ראשון במעלה לכך שלקוח פוטנציאלי הגיע אליכם, חובת ההוכחה חלה עליכם; מי שבחר בכם והגיע אליכם מצפה מכם לתת לו את המענה המבוקש. עליכם להוכיח כי הבחירה בכם היתה מוצדקת. כי אתם ראויים לה. כל לקוח פוטנציאלי שמגיע אליכם מגביה את רף הציפיות מכם ותובע מכם מאמץ נוסף להוכיח כי אתם מספר אחת.