לא מעט מבנים, בין אם מדובר במבנים תעשייתיים, מסחריים ואפילו מבנים פרטיים, כוללים היום מסנני אוויר מסוגים ובגדלים שונים, אשר מותקנים בחדרים ובחללים מסוימים במבנה. ישנם כאלה שכוללים מסנני אוויר בכל חדר ובכל חלל בקומה, מסיבות שונות.

כלים

 

הצורך במסנן שכזה, הוא חד צדדי, כלומר הוא נובע הן מכך שחשוב לשמור על האוויר שנכנס אל תוך חלל החדר וכן, במקרים שיש מעבר בין החדרים, חשוב לוודא איזה אוויר עובר מחדר לחדר, על מנת שלא ייווצר מצב שאוויר מזוהם ומלוכלך ייפלט מחדר אחד לשני.

תפקידו של מסנן אוויר הוא למנוע העברה של אוויר מלוכלך ולשמור על כך שחלל החדר יישאר נקי לגמרי. אנחנו מכירים את זה בעיקר ממבנים שכוללים חדרים אשר אמורים להיות סטריליים לגמרי. למשל, מעבדות, חדרי מחקר ופיתוח, חדרים בבית חולים ועוד. מדובר על מקומות בהם האוויר השורר במקום חייב להיות נקי לגמרי, ולכן מפעילים שם מסנני אוויר בנקודות מסוימות, כך דואגים שלא ייכנס פנימה אווירה מלוכלך אשר עלול לסכן את הנוכחים במקום ולפגוע בתהליך העבודה.

צריך לומר, מסנן אוויר הוא כלי אפקטיבי מאוד לא רק למבנים תעשייתיים, מעבדות וכדומה אלא גם לחדרים בבתי מגורים. נכון הדבר בעיקר אם יש אנשים אשר מתמודדים עם אלרגיות מסוימות, אז יש צורך להפעיל מסנני אוויר, מתוך מטרה שהם לא יצטרכו להתמודד עם אוויר מלוכלך אשר עלול לסכן את בריאותם. כמו כן, אנחנו יכולים לראות מסנני אוויר בממד"ים ומקלטים, כך שגם אם החדרים נעולים, עדיין יהיה שם אוויר נקי.

המסנן פועל כך שהוא סופח את הלכלוך והאבק, הוא למעשה מנדף אותם, ויוצר מצב שיש רק אוויר נקי אשר נע במקום. כמובן שתהליך הספיחה והנידוף, תלוי בסוג המסנן ובגודל שלו.

כיצד בוחרים מסנן אוויר

ישנם שורה ארוכה של מסנני אוויר מסוגים שונים, ואנחנו יכולים לבחור מביניהם מהו המסנן הטוב ביותר עבורנו.

אנחנו נעשה זאת על פי מספר נקודות עיקריות:

ראשית, אנחנו נבחר מסנן אוויר על פי סוג החדר, אופי השימוש והגודל שלו. ככל שהחדר גדול יותר נידרש למסננים גדולים יותר או לכמות גדולה יותר של מסננים אשר יותקנו בחלקים שונים שלוף.

שנית, עלינו להתייחס לשאלה על בסיס מה אנחנו רוצים שהמסנן יעבוד, באמצעות אילו חומרים, באמצעות אילו כלים, כיצד אנחנו רוצים שהוא יעבוד בצורה אפקטיבית ונכונה.

שלישית, אנחנו צריכים לבחור מסנן, בין היתר, על בסיס השאלה היכן אנחנו יכולים ורוצים להתקין אותו. זה תלוי בסוג החדר, באופי השימוש בו וכן באופי המסננים שאנחנו יכולים להשתמש בהם.

כשאנחנו בוחרים מסנן אוויר, עלינו לחפש חברה אשר מתמחה בהתקנתו ואם יש צורך, גם בתיקון והחלפת רכיבים, במידה ויש צורך בכך, על מנת שהמסנן יעבוד כל הזמן ללא תקלות.