אחת הדרכים האולטימטיביות לחמם את הבית בחודשי החורף הקרים היא על ידי קמין. אין כמו לשבת עטופים בשמיכה אל מול האש הרוקדת עם כוס שוקו חם לבילוי זמן איכות. אולם גם אם החלטתם שקמין זו הבחירה הטובה ביותר עבורכם ביחס לחלופות, עליכם עדיין לבחור בין קמין גז לבין קמין עצים. כדי להחליט מה עדיף, ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות של כל סוג.

כלים
קמין גז דקורטיבי
קמין גז דקורטיבי

 

קמין עצים

קמין עץ הוא הבחירה האייקונית, אין ספק. זאת הדרך שבה נהוג לחמם בתים כבר משחר ההיסטוריה. הדלקת אש מעצים זו השיטה המסורתית ששימשה כבר את האדם הניאנדרטלי במערה שלו. מאז ועד היום הטכניקה לא השתנתה, השינוי היחיד בא לידי ביטוי בעובדה שבמקום מדורה ישנו מקום מיועד להדלקת האש אשר מקנה שליטה טובה יותר בלהבה ובחום המופק ממנה. אה, וכמובן שכיום ישנם גם מצת וגפרורים. לאלו מכם שאוהבים את הארומה הייחודית, לקמין עץ אין תחליף, אך קחו בחשבון שתפעול ותחזוקת הקמין ידרשו מכם עבודה, אם בכריתת בולי עצים, אם בניקוי הקמין, אם בדאגה למלאי שלא יחסר של חומר תבערה וכן הלאה.

קמין גז

קמין גז הוא החלופה המודרנית לקמין עץ ומציע אלטרנטיבה איכותית, אם כי קמין הגז הראשון הופיע כבר לפני מעל 100 שנה. הטכנולוגיה של קמינים מסוג אלו רק ממשיכה להתפתח בחלוף השנים וכיום הם מציעים אפשרויות רבות הדורשות פחות שטח, פחות עבודה ופחות שינויים ארכיטקטוניים של הבית. יתרה מכך, קמין גז דורש פחות תחזוקה. למרות היתרונות הרבים לקמין גז ישנם גם חסרונות אותם כדאי לשקול רגע לפני שמחליטים, אחד מהם הוא העלות הגבוהה יותר בהשוואה לקמין עץ. גם אם אין ברשותכם עץ זמין ואתם נאלצים לרכוש, ברוב המקרים העלות של גז תהיה גבוהה יותר. כמו כן, עבור רבים עצם העובדה שקמיני הגז אינם רועשים הופכת את חוויית השימוש בו לפחות אותנטית.

אז איך בוחרים?

הן לקמין עץ והן לקמין גז יש יתרונות וחסרונות אשר מסתכמים בכך שקמין גז דורש פחות תחזוקה וקמין עץ מציע חוויית משתמש שאין לה תחלופה. עם זאת, כדי להגיע לבחירה הנכונה עליכם לבחון לעומק את הצרכים שלכם ולשאול את עצמכם מה הציפיות שלכם מהתקנת קמין. כמו כן, תוכלו לפנות לחברה מקצועית כמו אורטל קמינים, אשר זהו תחום התמחותה ולה מבחר של קמינים מכל הסוגים. הצוות המקצועי של אורטל יאפיין את הצרכים שלכם ויסייע לכם לבחור את פתרון החימום המתאים לכם מכל ההיבטים.