אלבום תמונות הוא מזכרת לכל החיים. אין כמו להתבונן בתמונות של הילדים ולהריץ לאחור רגעים מאושרים מחייהם או חוויות וזיכרונות מטיולים קסומים ומחופשות חלומיות. חוויית עיצוב האלבומים הפכה בשנים האחרונות לידידותית במיוחד נוכח הטכנולוגיה המתקדמת של אלבומים דיגיטליים אותם ניתן לשמור במחשב, לשלוח לאחרים או להדפיס. מצד שני, לאלבום מסוגנן מודפס יש ערך רב, ניתן לאחוז בו, לדפדף ולהציב בספרייה לראווה ולשלוף כל עת שמתחשק להיזכר.

כלים
אלבום דיגיטלי VS אלבום רגיל - מה עדיף
אלבום דיגיטלי VS אלבום רגיל - מה עדיף

 

רבים מתלבטים האם לבחור באלבום דיגיטלי או באלבום רגיל כאשר לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות. אספנו עבורכם את השיקולים החשובים שיש לקחת בחשבון בבחירת אלבום מודפס לעומת אלבום דיגיטלי.

הטיימינג קובע - רכישה מידית או תהליך יצירתי


אם אתם מעוניינים באלבום באופן מידי בתור מתנה או לצורך אירוע מסוים ואין לכם זמן להשקיע ביצירה הדיגיטלית, בוודאי תעדיפו לרכוש אלבום ולשלב בעיצוב הקיים את התמונות הנבחרות שהדפסתם מבעוד מועד.
עיצוב אלבום דיגיטלי לעומת זאת הוא תהליך בהתאמה אישית בו אתם שותפים פעילים בעיצוב וביצירת האלבום כך שהוא עונה על הצרכים המדויקים שלכם. אלבום מודפס אולי עוצב על ידי אומנים מתמחים אבל הוא חסר את הפרסונאליות ואת טביעת החותם האישית שלכם. אלבום דיגיטלי הוא תוצר של השקעה אישית ויש משהו מאוד מרגש בליצור לבד אלבום שמשקף את החזון העיצובי שלכם משלב האפיון ועד התוצר הסופי. אתם מעניקים לו אופי וממשות.

הכל עניין של קיימות


אין ספק שאלבום דיגיטלי ידידותי יותר לסביבה, הוא חוסך עלויות של הדפסה על נייר וככל שמדפיסים פחות נייר - כך נכרתים פחות עצים. אלבום מודפס עשוי גם לסבול מבלאי בטווח הארוך, להירטב, להתקלף, להתפורר ויש לשמור עליו היטב בעוד אלבום דיגיטלי שמור בענן או במחשב כקובץ דיגיטלי וניתן להדפיס אותו מתי שרוצים ובמספר העתקים. כמו כן, להדפיס כל פעם מחדש במידה ואחד העתקים הלך לאיבוד או נפגם. יש לזכור שאלבום דיגיטלי ניתן להעביר למספר בלתי מוגבל של שולחים כקובץ דיגיטלי וכל אחד יכול להחליט כיצד להדפיס אותו ובאילו עלויות ופורמט מבוקש בעוד עלות משלוח של אלבום מודפס עולה כסף רב. לכן, רוב הסיכויים שמלכתחילה לא תדפיסו מספר רב של עותקים.

דינאמיות היא שם המשחק


אלבום דיגיטלי מעניק ליוצר יכולת גמישות שאין במקרה של אלבום סטנדרטי. כך למשל, ניתן לעצב את האלבום כמה פעמים שרוצים וכל פעם בסגנון אחר בממשק ידידותי עם אלמנטים אחרים, בצבעוניות מתחלפת, עם כיתובים אחרים בהתאמה אישית כמו למשל, משפט מיוחד, זיכרון וחוויה מאותו יום בו צולמה התמונה, שמות המצולמים, תוספת של אייקונים והנפשות. באלבום סטנדרטי ברגע שהסתיים שלב עיצוב האלבום מדובר במוצר מוגמר. כלומר, לאחר ההדפסה כבר אי אפשר לשנות את האלבום ואם יש שגיאות כתיב, רצון להחליף תמונות או לסדר אותן בסדר אחר, לא ניתן לבצע זאת. אלבום מהסוג הדיגיטלי ניתן לשדרג ולהתאים לאירועים משפחתיים ומועדים ולשכפל כל פעם במעטפת ותבנית אחרת, בעיצוב מרענן בהתאמה לחגיגה או למי שמקבל את האלבום במתנה.

הבחירה בסוג האלבום היא בחירה אינדיווידואלית. יש מי שאוהבים להשקיע זמן בעיצוב אלבום דיגיטלי ולשמור אותו כך שיהיה להם זמין לתמיד עם היכולת לשדרג ולעבד אותו כל פעם מחדש ויש מי שאוהבים את האלבום הקלאסי המודפס, לעיין בתמונות מודפסות ולא בצילומים מבעד למסך המחשב. זכרו שאלבום דיגיטלי ניתן לשמור כקובץ אך להדפיס ולהפוך לאלבום מודפס בכל עת.