ישנם שלוש מילים שכאשר מצרפים אותם ביחד לתוך אותו משפט, מובטח כי השומעים יחפשו סביבם דלת דרכו הם יוכלו לברוח. צרוף המילים הוא: "הורים, ילדים וכסף". על פי מחקרים שנעשו בארה"ב, הורים מעדיפים לדבר עם הילדים שלהם על כל נושא שבעולם כל עוד זה לא על כסף. כאשר דיון בשילוב הנושאים האלו בכל זאת מתגלגל לפתחינו, אנחנו מייד נדרכים לקראת עוד מריבה. המריבה תהיה עם הבן\בת זוג שלנו, עם הילדים, או לכל הפחות עם המצפון המיוסר של עצמינו.

כלים
אבא, אמא: איך כסף בא לעולם
אבא, אמא: איך כסף בא לעולם

הספר החדש של ד"ר יריב שולם, בא להציל אותנו מהמצוקה הזו. הספר: "אבא, אמא: איך כסף בא לעולם" בהוצאת ספרי צמרת, מיועד להורים שרוצים לשנות את כל כללי המשחק סביב הדיון על כסף בבית. ד"ר שולם מציג בפני הקוראים שיטה פשוטה, מהנה ועוצמתית שתאפשר לכל הורה להגדיר מחדש את חווית הניהול הפיננסי בכלל וניהול הוצאות הקושרות לילדים בפרט. לאחר תאור של "השיטה", הספר מציג בפני הקוראים רשימה של אסטרטגיות מעשיות שמדגימות כיצד ליישם את השיטה בחיי היום יום. אסטרטגיות אלו מתחלקות לשלוש קבוצות:

שילוב ילדים בתהליכים פיננסים שם תמצאו תרגילים כגון: דמי כיס, פתיחת חשבון בנק לילדים, צמצום הוצאות חשמל בעזרת הילדים ופיתוח עמידות לפרסומות.כספים במעגל החיים של הילד שם תלמדו איך לנהל בצורה יעילה ארועים כגון: בריתות, בר\בת מצוה, חתונות, שיעורי נהיגה, לימודים גבוהים ואפילו ירושות.סוגיות מתקדמות כגון: ילדים שלוקחום כסף ללא רשות, פיתוח יזמות עסקית של הילד, כספים מסבא וסבתא ומה עושים במקרי חרום פיננסים.

הטענה המרכזית של ד"ר שולם היא שבעזרת הכלים המופיעים בספר, ניתן במהלך אחד: לצמצם את ההוצאות של הבית, להכין את הילדים לקראת הבגרות הפיננסית שלהם, ובעיקר לצמצם באופן ניכר את המתח סביב הדיונים על כסף. טענה נוספת ואולי יותר מרשימה היא שכל אחד מהילדים שלכם יכול לההפך למיליונר עד מחצית חייו לו רק תקראו ותיישמו את האסטרטגיות שבספר. גם הטענה השנייה מלווה בשורת משימות פשוטות שאמורות לספק את הסחורה.

הספר כתוב בשפה ברורה וקולחת. הוא שזור בבדיחות, קריקטורות וסיפורים משעשעים מהנסיון ארוך השנים של המחבר. במקביל, ניתן למצוא מראי מקומות למקורות האקדמאים עליהם הספר נסמך. אחרי שלקחתם את הספר ליד, אל תפספסו את הערות השולים השנונות שמתחבאות לאורך הספר.

הספר : "אבא, אמא: איך כסף בא לעולם", מצטרף לספר הקודם של ד"ר יריב שולם: "מסע פיננסי, המפה להצלחה פיננסית של המפחה הישראלית". אם בספר הקודם, ד"ר שולם הסביר להורים איך להציל את עצמם, בספר החדש הוא בא להסביר להורים איך להציל את הילדים מאסונות פיננסים עתידיים.

הספר מתאים לכל הורה עם ילדים בגילאים שבע ועד שלושים ושבע. כמו כן, כל אדם שעוסק בחינוך של נוער יכול להפיק מהספר כלים שיהיו להם לעזר רב. את הספר ניתן להזמין בפורמט פיזי או דיגיטלי דרך ההוצאה לאור בכתובת: http://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=10281. ניתן גם להזמין את שני הספרים של ד"ר שולם במחיר מבצע. גם אם אתם לא בטוחים אם אתם רוצים את הספר הזה, הילדים שלכם ממש רוצים שתעשו עבורם את המאמץ הזה.