מאבק מול חברת ביטוח הוא אף פעם לא דבר פשוט. בין אם מדובר בתביעה במהלכה אנחנו מבקשים פיצויים על גניבת רכב, פריצה לדירה, רשלנות רפואית וכן כשאנחנו מבקשים לתבוע חברת ביטוח על אובדן כושר עבודה.

כלים

 

תביעות אובדן כושר עבודה מתבצעות כאשר מבוטח מתמודד עם פציעה, מחלה או כל דבר אחר שמשפיע על היכולת שלו לעבוד ומונע ממנו להתפרנס. על פי החוק, ברגע שעובד מאבד את כושר העבודה שלו להתפרנס מעבודתו, מהמקצוע שלו, הרי שהוא זכאי לקבל תשלום על אובדן כושר עבודה.

הוא זכאי מביטוח לאומי, מאחר ובמשך כל השנים במסגרת עבודתו הוא שילם ביטוח לאומי, אך אם יש לו ביטוח חיים הוא זכאי לקבל גם מחברת הביטוח תשלום על אובדן כושר עבודה ולו מהסיבה הפשוטה, שאין לו דרך להתפרנס ולפרנס את משפחתו. זו הסיבה שאנשים עושים ביטוח חיים, על מנת להימנע ממצב בו הם עלולים למצוא את עצמם ללא יכולת השתכרות ואז הם משאירים את משפחתם מול שוקת שבורה. כמובן שהביטוח עצמו מכיל עוד פרטים מלבד אובדן כושר עבודה.

מה אנחנו צריכים בשביל תביעות אובדן כושר עבודה

על פניו התביעות אמורות להיות שגרתיות, בדיוק כמו כל תביעת ביטוח אחרת. אנחנו פונים עם עורך דין מומחה לביטוח, מציגים את כל המסמכים שברשותנו ומוכיחים שאנחנו זכאים לפיצויים על רקע היותנו אנשים שאיבדו את כושר העבודה שלהם.

אך מאחר ומצבנו הרפואי ייתכן והוא בעייתי, מן הסתם, אזי שחשוב שיהיה איתנו מישהו שיבצע עבורנו את כל התהליכים הנדרשים, הן מול חברת הביטוח והן מול גורמים אחרים, כולל רופאים שיספקו את כל המסמכים הנדרשים בשביל להוכיח שאכן מצבנו הוא כזה שאיננו מאפשר לנו להתפרנס.

צריך לומר, על פי החוק, אובדן כושר עבודה כפי שציינו זה מצב בו אנחנו לא יכולים להתפרנס מהעבודה שלנו, מהמקצוע אותו למדנו ובו עסקנו. חברת הביטוח תנסה להוכיח שאנחנו יכולים לעבוד בתחום זה או בתחומים דומים. אנחנו צריכים להוכיח בעזרת עורך דין ומסמכים של רופא, שזה בלתי אפשרי.