המועמד לראשות עיריית כרמיאל משה קונינסקי נרתם למאבק נגד הקמת "גן דו לשוני עברית - ערבית בכרמיאל!"

כלים
משה קונינסקי. צילום-אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום-אלכס הובר

 

"בימים האחרונים אנו עדים לניסיון שעלול לפגוע בצביונה של  כרמיאל שהוקמה כידוע מתוך מטרה חשובה ומרכזית- להרחיב את ההתיישבות היהודית בגליל!", אמר השבוע המועמד לראשות עיריית כרמיאל משה קונינסקי במפגש עם פעילי מטה תנועת רק כרמיאל בראשותו.

 

קונינסקי הוסיף ואמר, "הניסיון להפוך את כרמיאל לעיר מעורבת ותחילה באמצעות הקמת "גן דו לשוני עברית - ערבית" יתקל בהתנגדות נחרצת שלי ושל חבריי בתנועת רק כרמיאל! אני מתכוון לפעול כבר עכשיו  עפ"י וכמתחייב בחוק על מנת למנוע את התהליך שנועד לפגוע בצביונה  של כרמיאל! הצטרפו אליי למאבק נגד אותם גורמים אינטרסנטיים שטובת העיר איננה עומדת לנגד עיניהם!".

בימים האחרונים הופצו עלוני הרשמה לגן הילדים הדו לשוני ע"י "עמותת יד ביד" המפעילה מסגרות חינוך "מוכר שאינו מוכר" הדוגל בדרך של חינוך דו לשוני. העלון שהופץ כולל הזמנה להירשם לגן "דו לשוני" שיפתח בתחילת שנת הלימודים בכרמיאל. קונינסקי טוען כי, תזמון הפצת ההרשמה בכל תיבות הדואר בעיר בתקופת הבחירות המוניציפאליות אינו מקרי והוא נועד, לדבריו, "ליצור פרובוקציה מיותרת בעיר כרמיאל הנמצאת בקשרי גומלין ושכנות טובים עם הישובים הערביים הגובלים לה וחבל שמנסים כאן לשנות את הסטטוס קוו"

קונינסקי אמר, "משנת 1999 קיים מוסד חינוכי במועצה האזורית משגב שבו לומדים           כ-170 ילדים יהודים וערבים בכתות הגן ובית הספר ולכן אין מקום להקים מסגרת חינוכית נוספת בכרמיאל הסמוכה. עמותת יד ביד מפעילה מסגרות חינוך כאלה בערים בהן תושבים רבים הם דוברי ערבית, כגון : ירושלים, חיפה, אזור המשולש ואזור משגב/סכנין. ובכרמיאל אין הצדקה ואין צורך בכך!".

משה קונינסקי הדגיש עוד בפני פעילי מטה הבחירות, "אני מבטיח לכם שעם היבחרי לראשות העיר, אפעל לשמירה על צביונה של העיר. אחד מתפקידיו החשובים של ראש עיר הוא להפוך את עירו לאטרקטיבי ,לצמצם את תופעת ההגירה השלילית ולהרחיב את כרמיאל!".