קשה להמעיט בחשיבותו של עורך דין בעת הליך גירושין. מלבד הדאגה לאינטרסים הכלכליים של כל אחד מהצדדים, עורך דין דואג גם למגוון רחב של דברים בעת ההליך, והוא יכול להקל משמעותית על בני הזוג.

כלים

 

עבור זוגות רבים גירושין הם הליך קשה, אפילו קשה מאוד. המשפחה שלכם, הדבר החשוב לכם יותר מכל, כמו גם הבית עליו חלמתם ולו הקדשתם את חייכם במשך לא מעט שנים, מתפרקים. החיים שלכם כפי שהכרתם אותם עוברים זעזוע, והאנשים החשובים לכם ביותר כבר לא יהיה חלק משגרת היום-יום שלכם.

אל הקושי הנפשי הכרוך בתהליך זה, נלווים גם קשיים רבים נוספים. מלבד הנושא הכלכלי שמטריד לא מעט את שני הצדדים, ישנו את נושא המשמורת על הילדים שהוא לא פחות חשוב ומשמעותי להורים, שרוצים לקחת חלק משמעותי בגידול הילדים.

המורכבות והרגישות של הנושאים הללו הופכים את תהליך הגירושין לכזה שכדאי לפתור בצורה מהירה וחדה ככל שניתן, ולשביעות שני הצדדים כמובן. עורך דין טוב ומנוסה, המתמחה בענייני גירושין, יכול לסייע לכם לסיים את ההליך בתוף פרק זמן קצר יחסית, ללא מטענים שליליים כלפי הצד השני, כך שתוכלו להתחיל את חייכם מחדש במהרה ובאופן הטוב ביותר שניתן.

1 48ff4

תפקידו של עורך דין לענייני גירושין

אנו נוטים לחשוב שתפקידו של עורך דין גירושין הוא לדאוג שהצד שלנו ירוויח כמה שיותר מבחינה כלכלית לאחר ההליך. יחד עם זאת, למרות שהנושא הכלכלי הוא אכן אחד הנושאים המרכזיים, הליך גירושין הוא הליך מורכב יותר ולעורך הדין יש תפקיד מורכב הרבה יותר במהלכו.

אחד התפקידים החשובים של עורך הדין הוא לסייע לבני הזוג לשמור על מערכת יחסים תקינה בין האחד לשנייה לאחר סיום ההליך. גרושים רבים יספרו ששמירה על מערכת יחסים תקינה ומתפקדת בין ההורים חשובה לא פחות מסכומי הכסף שצד אחד מקבל וצד שני נותן.

עורך דין מקצועי ומנוסה יידע להעריך נכון מה כל אחד מהצדדים יכול לקבל במהלך ההליך עוד בטרם זה התחיל. בכך הוא יכול למנוע היגררות לתביעות ולמאבקים כוחניים מיותרים בבית משפט שיגרמו גם למשקעים בין הצדדים. ההימנעות מתביעות תסייע גם בקיצור ההליך. קיצור ההליך יקצר גם את המצוקה הנפשית, הלחצים הכרוכים בו, ויסייע בשמירה על מערכת יחסים טובה בין הצדדים.

בנוסף, המעורבות והמורכבות הרגשית של התהליך הופכת את עורך הדין לפסיכולוג לעת מצוא עבור בני הזוג, וסביר להניח שבינכם ובינו תתפתח מערכת יחסים חמה ואישית מאוד. עורך הדין הוא אחד הגורמים היחידים איתם תשתפו את כל המידע אודותיכם ואודות בני הזוג, כולל סוגיות אינטימיות וסודיות ביותר. לכן חשוב שעורך הדין שלכם יהיה רגיש ואמין, כך שתרגישו בנוח לספר לו את כל מה שצריך ללא פחד.

לסיכום, בחירת עורך דין בעת הליך גירושין חשובה מעין כמוה, והיא תשפיע משמעותית על כיצד יראו חייכם ביום שאחרי. חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שיסייע לכם לשמור על מערכת יחסים טובה מעבר להשגת הסכם כלכלי נכון עבורכם.

הכתבה בשיתוף עם "משרד עורכי דין גרטל גרבר"