חברת ISA Group הינה חברת נדל"ן ישראלית אשר פרט לפרויקטי נדל"ן למגורים מתמחה גם בייזום ובניית פרויקטי נדל"ן מסחרי באזור ירושלים ומרכז הארץ.

יו"ר ISA Group מסביר מה חשוב לדעת לפני רכישת נדל"ן מסחרי
יו"ר ISA Group מסביר מה חשוב לדעת לפני רכישת נדל"ן מסחרי

 

יו"ר ISA Group, עקיבא זוריבין רואה לנכון להציג ללקוחותיו הקיימים והעתידיים מידע חשוב בטרם מחליטים על רכישת נדל"ן מסחרי בישראל.

מהו נדל"ן מסחרי?

נדל"ן מסחרי שונה באופן חד משמעי מנדל"ן המיועד למגורים מכיוון שנדל"ן מסחרי מיועד, כשמו כן הוא, למטרות של מסחר ועסקים. נדל"ן מסחרי יכול להיות חנות, משרד, קליניקה, בית הארחה, מלון ועוד. נדל"ן מסחרי אינו משמש את בעליו למגורים אלא למטרות תעסוקתיות או כנכס להשקעה אותו הוא יכול להשכיר.

פרויקטי נדל"ן מסחרי בישראל – מה חשוב לדעת?

אנשים רבים מחפשים פרויקט נדל"ן להשקעה שיאפשר להם להשיג רווח עתידי. תחום הנדל"ן למגורים אכן נחשב לאפיק השקעה מומלץ, אך בתקופה האחרונה ישנו דגש משמעותי גם על נדל"ן מסחרי. מכיוון שהמדינה הציבה לא מעט קשיים בפני המשקיעים בנכסים פרטיים, משקיעים אלו בוחרים לפנות לתחום הנדל"ן המסחרי וקונים משרדים להשקעה. עם זאת, בטרם ביצוע עסקת נדל"ן מסחרי, רצוי לשים דגש ולהבחין בכמה היבטים:

התייעצו עם המומחים

לפני שאתם ממהרים לרכוש משרד או חנות, רצוי לחפש מידע ולברר כמה שיותר לעומק על העסקה בה הנכם מתעניינים. בימים אלו, ובאמצעות הטכנולוגיה המפותחת, תוכלו לקבל באמצעות רשת האינטרנט מידע נרחב ומקצועי בנושא. כמו כן, אם תחום זה חדש בעבורכם ואינכם מכירים את רזיו והתנהלותו - ניתן ואף מומלץ להתייעץ גם עם מומחים. לא רבים יודעים כי ישנו היצע די גדול של משרדים באזור גוש דן וירושלים. כיצד יש לבחור את המשרד הנכון ביותר, שיאפשר לכם להפיק רווחים מן העסקה וכדומה? לשם כך כדאי להתייעץ עם חברה שמתמחה בתחום.

בדקו אודות מיקום הנדל"ן

די במהרה תגלו כי אין זו בעיה לאתר נדל"ן מסחרי למכירה, אך האם אכן מדובר בנדל"ן הממוקם באזור טוב? אזור מבוקש וכזה אשר יניב תשואה גבוהה על ההשקעה? זו כבר שאלה בפני עצמה. המיקום של הנדל"ן המסחרי משחק תפקיד מאוד משמעותי בכל התהליך ולמעשה זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחינת כדאיות העסקה.

במידה ורכשתם נדל"ן מסחרי באזור מרכזי, יהיה קל יותר להשכיר את הנכס, דמי השכירות שתוכלו לבקש עבורו יהיו גבוהים יותר, הנכס יושבח מהר יותר, ולכן בעצם גם כדאיות העסקה שלכם גדולה יותר. לעיתים ישנן עסקאות שנשמעות מפתות והמחירים נמוכים משום שהנכס נמצא באזורים מרוחקים, מוזנחים ומיושנים. בחירה שכזו תתגלה פעמים רבות כבחירה שגויה, מכיוון שהביקוש לנכסים באזורים נידחים נמוך יותר.

רכישת נדל"ן מסחרי בפרויקטים חדשים

כאמור, קיים היצע די נרחב של משרדים למכירה, חנויות ונכסים מסחריים כיום בשוק. עם זאת, לפני שנכנסים לעסקה מסוג זה רצוי לבדוק את מצב הנכס. פעמים רבות עלול להיווצר מצב כי הנכס בו הנכם מתעניינים אינו במצב טוב ומצריך הרבה שיפוצים והשקעה נוספת של כסף, מעבר לסכום המבוקש, ולכן כדאי לשקול מראש לבחור להשקיע בנכס בפרויקט חדש.

בקבוצת ISA ישנם פרוייקטים שונים של נדל"ן למסחר, כל הפרויקטים מציעים לרוכשים נכסים חדישים, שיאפשרו לכם להתחיל את דרכם העסקית ברגל ימין, מבלי לשקוע בשיפוצים, תיקונים או בניסיונות לשפר את הנכס. הפרויקטים של ISA Group נבנים בבנייה מתקדמת ברמה גבוהה ופונים לכלל ציבור הרוכשים והמשקיעים בישראל.

כמו בכל עסקה בחייכם, חשוב מאוד לברר לעומק את פרטי ההסכם המלאים בטרם חתימה על חוזה. נדל"ן מסחרי יכול לכלול משרדים, חנויות ועוד. בטרם ביצוע עסקה חשוב לדעת ולעבור על כל הנקודות הקריטיות, כמו תשואה אפשרית, מיקום, כדאיות, הוצאות על תחזוקת הנכס ועוד.