במסגרת הכנס השנתי ה-20 ללוגיסטיקה במערכות הבריאות שנערך במעמד מנכ"ל משרד הבריאות, זכה המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" בעכו במקום הראשון בתחום העיצוב תומך החלמה במחלקות פסיכיאטריות סגורות. הצטיינותו של המרכז הרפואי בתחום זה משקפת את השיפור המשמעותי שהושג באיכות הטיפול במחלקה הסגורה

כלים
מימין לשמאל- מנהלת ביה''ח פרופ' אילנה קרמר, מנהל אדמיניסטרטיבית נעמי אסולין, גב' גרסיאלה ביל, מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ויו''ר המועצה הלאומית ללוגיסטיקה ד''ר בני  דוידסון. צילום - אסף לוי
מימין לשמאל- מנהלת ביה''ח פרופ' אילנה קרמר, מנהל אדמיניסטרטיבית נעמי אסולין, גב' גרסיאלה ביל, מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ויו''ר המועצה הלאומית ללוגיסטיקה ד''ר בני דוידסון. צילום - אסף לוי

 

במתקני הבריאות ניתן דגש רב לתחום העיצוב. מטופלים אשר מגיעים למתקנים מסוג זה מלווים ברוב המקרים בטראומה בעת אשפוזם המתווספת ללחץ הקיים אצלם כתוצאה מהמחלה ממנה הם סובלים, כך שעיצוב הסביבה יכול להעניק להם תחושת רוגע שתחזק את התמודדותם עם תהליכי ההבראה.

לפני כשנתיים, יזמה מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" פרופ' אילנה קרמר את הזמנתם של אנשי הנדסת אנוש ואדריכלות בטכניון על מנת לחקור ולהציג את הדרוש לשם שינוי, שיפור ועיצוב מחדש של מרחב השהייה המשותף וחצר מחלקת האשפוז הסגורה לגברים. בשלב ראשון נעשו תצפיות רבות על המחלקה תוך ניתוח נקודתי של תנועת החולים במרחב,. כמו כן, נערכו ראיונות עומק עם מרבית חברי הצוות הסיעודי במחלקה על מנת להסיק את המסקנות הנכונות לצורך בניית תכנית מקיפה לשינויי מבנים שהוצגה לאחר מכן.

כתוצאה ממימוש התכנית, חווית המטופל השתנתה באופן מובהק במרחב המשותף ונרשם שיפור באיכות הטיפולית הכוללת של המחלקה ובתחושת הביטחון של המטופלים והצוות. . כמו כן הפרויקט הורחב לכלל המחלקות הסגורות במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור"  בעכו ומשרד הבריאות הוסיף והרחיבו לכל המחלקות הסגורות בארץ.

במסגרת הכנס, המתקיים אחת לשנה מטעם משרד הבריאות ובמעמד מנכ"ל משרד הבריאות, הוענק למרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" בעכו תואר ההצטיינות לשנה החולפת 2017. בשנה שעברה זכה המרכז הרפואי "מזור"  בכנס זהה בפרס על קביעת בפרויקט מדדי ביצוע תחזוקת מבנים.

מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" בעכו פרופ' אילנה קרמר, "זהו כבוד גדול לבית החולים לזכות בפרס זה, אני מודה לכל מי שנטל חלק בפרויקט החשוב". המנהלת האדמיניסטרטיבית בביה"ח נעמי אסולין, אמרה, "כנס המועצה הלאומית ללוגיסטיקה היה מרשים ומעניין וזו גאווה גדולה עבורנו לזכות בפרס החשוב".