ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום סופית את צו משרד הבריאות, לפיו יורחב איסור העישון במקומות ציבוריים.

כלים
(באדיבות www.inkmedia.eu)
(באדיבות www.inkmedia.eu)

החל מ- 60 ימים מפרסום התקנות ייאסר העישון גם במקומות בהם נערכים אירועים והופעות תחת כיפת השמיים בהם משתתפים למעלה מ-50 איש (כי אלה מפוקחים על ידי הרשות המקומית), בכל מקום בשטח בתי חולים או מרפאות (לרבות מחוץ למבנה), רשויות ציבוריות, משרדים ממשלתיים, בתי משפט, מועצות דתיות, מקומות בהם מתקיימת פעילות גופנית (גם באוויר הפתוח, כמו מגרש כדורסל ומתקני כושר תחומים), בריכות שחיה, באזורי כניסה לגני ילדים, בגני שעשועים, בחניון ציבורי מקורה או תת קרקעי ובגני חיות.

הנהלות בתי חולים, מרפאות, משרדים ממשלתיים, חניונים, גני חיות ואירועים יהיו רשאים לקבוע אזורי עישון בטווח של 10 מטרים מהכניסה או היציאה, בתנאי שלא יהוו מטרד בחלקים אחרים של המקום ולא יהיו בתי מגורים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הדגיש כי הוועדה הקפידה לכלול בצו הוראות המאפשרות אכיפה, ולא איסורים שאינם ריאליים. "הרחבנו את המגבלות ככל הניתן, אבל צריך להרגיל את החברה לשינויים בהדרגה. יש לנו גם מתחים, ובימים כמו כאלה יותר אנשים נוטים להימשך לסיגריות לצערי".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), שפעל להרחבת הצו: "אנחנו מביאים היום בשורת הצלת חיים לתושבי מדינת ישראל. נמשיך ולא נרפה על מנת להציל חיי אדם".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין כי בקרוב יביא משרד הבריאות לאישור הוועדה הרחבת איסור העישון במסעדות וברים.