ישנם בני אדם רבים שמתבוננים במרחבים השונים בדירה שבה הם גרים ולא רווים נחת. מה שבעבר נראה מרשים דהה עם השנים ובאופן כללי האסתטיקה כבר לא בשיאה ויש מקום לשיפורים גם מבחינה פרקטית.

כלים
כלי עבודה לשיפוץ בית מקיטה
כלי עבודה לשיפוץ בית מקיטה

המחשבה על שיפוץ אמנם מעוררת מצב אחד ציפייה לבית משודרג מכל הבחינות, אבל מצד שני מעוררת גם לא מעט חששות - למשל מפני תשלום גבוה מאוד לשיפוצניק, מפני התארכות השיפוצים מבלי שתהיה לנו שליטה על הזמן ומתוצאות לא מספקות. לבעלי יכולות טכניות מומלצת האופציה של עשה זאת בעצמך, ואם גם אתם בחרתם לשפץ את ביתכם במו ידיכם, כדאי לכם ליישם את הטיפים הבאים בדרך לתוצאות הטובות ביותר.

ציוד מקצועי

שיפוץ הבית בעצמכם מחייב ציוד מקצועי ואסור להתפשר על כך. בהתאם ודאו שיש לכם את כל כלי העבודה הנחוצים לטובת שיפוץ - מקדחה, פטישון, מסורים, דרמל, אקדח דבק חם, ציוד צביעה וכו'. בנוסף כדאי שכל כלי בפני עצמו יהיה בעל יכולות גבוהות ושל מותג רציני. כך לדוגמה מציעה מקיטה כלי עבודה אמינים, בטיחותיים ובעלי ביצועים מרשימים, ועוד מותג שכדאי לעבוד איתו הוא בוש.

מה לא לעשות בכוחות עצמכם?

לפני שמתחילים לבצע פעולות כאלה ואחרות, חשוב להבין מה רצוי לא לעשות ללא אנשי מקצוע, ולמעשה מה אפילו אסור לנסות לעשות בכוחות עצמכם. בפרט חובה להימנע מעבודות שקשורות לרשת החשמל - את אלה יש להפקיד בידיים מקצועיות של חשמלאי מוסמך בלבד. שבירת קירות אסורה אף היא ללא ייעוץ וליווי צמוד של מהנדס מנוסה, וגם עבודות מורכבות הקשורות לרשת האינסטלציה הביתית כדאי להשאיר לשרברב מיומן.

תיקון קיר גבס

קירות גבס הם פתרון יעיל שניתן למצוא בבתים רבים. קיר גבס שהחל להתיישן ויש בו סדקים או פיצוצים תוכלו לתקן בכוחות עצמכם ובקלות יחסית. קחו בחשבון שעבודה לא מקצועית עלולה להחמיר את המצב, ועל כן עשו זאת רק אם אתם בוטחים ביכולות שלכם. הציוד הנדרש הוא מסילות, ניצבים, סכין יפני איכותי, חומר מילוי, שפכטל ומברגה בעלת ראש ייעודי לקירות גבס כשבהקשר זה כדאי לדעת שבתחום המברגות מציעה מקיטה כלי עבודה מעולים. כמו כן חשוב להשתמש בברגים ייעודיים לקירות גבס.

צביעת רהיטים ישנים

לפעמים צביעת רהיטים ישנים מעניקה למרחב כולו מראה חדש ומרשים גם בלי שיפוץ מקיף. בנוסף חידוש ריהוט ישן הוא קונספט חסכוני בכסף, נכון אקולוגית ומניב סיפוק רב. רהיטי עץ חשוב להכין היטב לצביעה - קודם כל מנקים אותם ביסודיות, לאחר מכן מסירים את הגימור הקיים (לכה, צבע, פורמייקה וכו', באמצעות חומר שמסיר גימורים או בשיוף. אם בוחרים בשיוף ניתן להשתמש בנייר שיוף או במכונה איכותית, וגם בקטגוריה זו מציעה מקיטה כלי עבודה מוצלחים מאוד) ורק אז צובעים מחדש בצבע שמתאים לסוג העץ (עם רולר, ספריי או מברשות, בהתאם למבנה כל רהיט).

רצפת פרקט

עוד פעולה פשוטה יחסית שניתן לבצע בכוחות עצמכם היא התקנת רצפת פרקט. חיפוי שכזה משדרג במידה משמעותית כל מרחב ומוסיף לו נופך יוקרתי ומרשים מאוד, ובנוסף יש לו גם מעלות פרקטיות רבות. אופציה משתלמת שכדאי להכיר בהקשר זה היא פרקט למינציה - רצפה יפה שמתאימה לכל חדר ושמחירה נוח מאוד.

השלב הראשון בהתקנת פרקט למינציה הוא המתנה של 48 שעות כדי לאפשר לפרקט להסתגל לאקלים של החדר. לאחר מכן מוציאים מהחדר את כל מה שמפריע להנחת הפרקט. חשוב לוודא עם פלס שאין שקעים ושהמשטח ישר לחלוטין.