את חלקת האלוהים שלכם אתם מקפידים לנקות בתדירות גבוהה מאד, זאת על מנת להבטיח לעצמכם אזור מחייה ראוי. למרות טיפוח שגרת הניקיון והמודעות הרבה, לא תמיד אתם מנקים את כל הנדרש מכם. דוד השמש המשרת אתכם נאמנה ומעניק לכם את האפשרות ליהנות ממים חמים בזמינות גבוהה, מספק לכם את המים בין היתר הודות לקולטים הנמצאים על גג הבניין או הבית הפרטי שלכם. לקראת הקיץ? דאגו לנקות את הקולטים.

כלים
לקראת הקיץ: אל תנקו את הקולטים של הדוד לבד
לקראת הקיץ: אל תנקו את הקולטים של הדוד לבד

 

מדוע צריך לנקות את קולטי השמש?

ראשית, חשוב להבין מדוע יש צורך לנקות את הקולטים. קולטי השמש נמצאים על גג בניין המגורים או על גג הבית הפרטי שלכם. מאחר והקולטים חשופים, הם לא קולטים אליהם רק את קרני השמש, אלא גם כמויות אדירות של אבק וגם לכלוך הנוצר כתוצאה מנוכחות של יונים על הגגות. בעת שהקולטים מצופים בשכבות של אבק ולכלוכים אחרים, הרי שהם קולטים פחות טוב את קרני השמש – מה שמשפיע באופן ישיר על המים החמים המגיעים אליכם בסופו של דבר.

ניקיון הקולטים מצריך עבודה על הגובה:

מה שנדרש מכם הוא לדאוג לשגרת ניקיון הקולטים, אך בשום פנים ואופן לא לנקות את הקולטים לבד. כידוע, דוד שמש הוא דוד שנמצא על הגג שלכם, כך שעל מנת לנקות את הקולטים נדרשת עבודה על הגובה שלא כולם מיומנים בה. עבודה על הגובה הינה עבודה מסוכנת המצריכה מיומנות רבה וניסיון. למרות שעבודת הניקיון לוקחת כמה דקות בלבד, לא מומלץ בשום פנים ואופן לבצע אותה לבד.

מי יכול לנקות עבורכם את הקולטים?

מי שהתקין לכם את דוד השמש היה טכנאי דוודי שמש מקצועי ומיומן, והוא גם זה שינקה עבורכם את הקולטים. החברות העוסקות בהתקנה ובתיקונים של דוודים, מעניקות גם שירות של ניקוי הקולטים. עצם הענקת שירות זה יכולה להעיד לכם עד כמה שירות שכזה נדרש על ידי הלקוחות ועד כמה חשוב לבצע ניקיון שכזה. במעמד ניקיון הקולטים, יוכל הטכנאי לבצע בדוד שלכם בדיקה שגרתית ולהבטיח כי הוא אכן מתפקד כשורה.

באיזו תדירות צריך לנקות אותם?

ניקיון הדוד מומלץ בעיקר לאחר עונת החורף המאופיינת בגשמים. התקופה המומלצת ביותר לנקות היא בתקופת אביב, שכן מדובר על התקופה שלאחר הסתיו המאופיין לא אחת בכמויות גדולות של אבק ושל שלכת השולחת עלים אל גגות הבתים, וגם זוהי התקופה שלאחר החורף שהרוחות בה מביאות גם המון פסולת אל הגג. על כן, הזמינו את טכנאי הדוודים אליכם בתקופת האביב על מנת שהוא יכין את הגג שלכם לקראת הקיץ. זיכרו: זמינות המים החמים שלכם לא תלוייה אך ורק בקרני השמש היוקדות, אלא גם ברמת התחזוק של הקולטים. בעת שהקולטים יהיו נקיים, המים החמים יוכלו להגיע אליכם בקלות.