מסיגי גבול, תושבי עין כרם שבירושלים שזהותם ידועה לרשות, אשר פלשו לשטח בגודל כולל של כ-30 מ"ר, הקימו עליו מחסן - ללא היתר, בניגוד לחוק ומבלי שהקרקע הוקצתה לשימושם, פונו ע"י מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בליווי שוטרים מתחנת מוריה ושוטרי יחידת מתפ"א של המשטרה

כלים
צו פינוי קרקע בעין כרם-צילום רשות מקרקעי ישראל
צו פינוי קרקע בעין כרם-צילום רשות מקרקעי ישראל

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בסיוע שוטרים מתחנת מוריה ויחידת מתפ"א, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות הציבוריות. הפלישה, לקרקע המיועדת למגורים בעין כרם בדרום מערב ירושלים, בשטח בגודל של כ-30 מ"ר התגלתה במהלך הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לאיתור מסיגי גבול על אדמות המדינה. מסיגי הגבול, תושבי השכונה המתגוררים בסמוך שזהותם ידועה לרשות, השתמשו בקרקע הציבורית למטרותיהם האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, הקימו מחסן באופן בלתי חוקי על השטח שמעולם לא הוקצה לשימושם.

לאחר איתור הפלישה, מפקחי רמ"י מסרו לפולשים התראה לפיה עליהם לפנות את השטח, והבהירו להם כי הם מבצעים עבירה פלילית ואם לא יפנו את השטח כנדרש, הם יפונו עפ"י החוק בליווי משטרה. מאחר ולא פינו את השטח, הוציאו נגדם מפקחי רמ"י צו לפינוים מהקרקע המודיע להם כי עליהם לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונו על פי החוק.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה בתחנת מוריה של המשטרה כנגד הפולשים. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל ועברת בנייה בלתי חוקית.

מאחר והפולשים לא ביצעו את הפינוי כנדרש כפי שהוגדר להם בצו, הגיעו המפקחים למקום בליווי שוטרי תחנת מוריה ושוטרים מיחידת מתפ"א של המשטרה ובליווי ציוד מכני והנדסי לפנותם. הציוד הונח בצד על מנת שיוכלו לאסוף אותו באופן מסודר, מבנה המחסן נהרס ע"י המפקחים שתפסו חזקה בקרקע, השיבו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו שילוט המתריע מפני פלישות במקום. בתקופה הקרובה המפקחים ימשיכו לערוך סיורים במקום בכדי לוודא שלא יהיו פלישות חוזרות או נוספות של הפולשים או של תושבים אחרים מהשכונה במקום.

צו פינוי בעין כרם צילום רשות מקרקעי ישראל 304d6

"מדובר בתושבי השכונה שניסו לדרוס את החוק ברגל גסה תוך שהם קובעים עובדות בשטח ומשתלטים על אדמות ציבוריות שמעולם לא הוקצו להם אך הם נתקלו בנחישות המפקחים להגן על האדמות הציבוריות. לא רק שהפולשים פונו עם כל ציודם ע"י מפקחי רמ"י בליווי המשטרה והמחסן נהרס, כעת הם גם יהיו חשופים לתביעות החזר עלויות שמגישה הרשות כנגד פולשים הנדרשים לשלם מכיסם את עלויות הפינוי ודמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע. מפקחי הרשות ימשיכו לפעול במסירות ולהגן במסגרת החוק על האדמות הציבוריות לטובת הציבור כולו", אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.התמונות מאושרות לשימוש עיתונאי. קרדיט צילום: רשות מקרקעי ישראל.