שחיקה במבנה הסחוס (אוסטיאוארטריטיס – דלקת מפרקים ניוונית) וצמצום עוביו ונפחו, גורמים לכאבים ולפגיעה בתנועה ובתפקוד היומיומי. הבעיה נפוצה בעולם המערבי ושכיחותה עולה עם העלייה בגיל, כתוצאה מעודף משקל, מחלות ראומטיות ומחלות אוטואימוניות הפוגעות במפרקים ובסחוסים.

כלים
מארז קולגן וכורכומקס בי
מארז קולגן וכורכומקס בי

 תפקידו של הסחוס, בין השאר, הוא למנוע חיכוך בין העצמות ולסייע לתנועתן החלקה במפרק. אחד המרכיבים העיקריים של הסחוס הוא קולגן (מסוג 2) – חלבון סיבי בעל תפקיד חשוב בתמיכה ברקמות ובחיבור ביניהן. 

מותג תוספי התזונה Nutri Care השיק מארז מיוחד הכולל  שני מוצרים: "קולגן פלקס UC-II®" ו"כורומקס B", המספקים יחד מענה מקיף המסייע להתמודדות עם בעיות במפרקים.  התכשירים מיוצרים במפעל מוביל לתוספי תזונה Soma Labs בניו ג'רסי ארה"ב, בתנאי ייצור קפדניים.

הרוקח של מותג תוספי התזונה Nutri Care, עומר פורת, מסביר על המרכיבים: 

קולגן פלקס UC-II® מכיל קולגן מסוג 2, הדומה למבנה הקולגן המרכיב את הסחוסים בגוף האדם. הוא מופק בתהליך ייחודי ללא דנטורציה (שינוי במבנה הטבעי של החומר), כך שהוא לא גורם לתגובה חיסונית. מחקר (משנת 2016) שבדק את יעילות הפורמולה הראה כי מתן קולגן במינון של 40 מ"ג ליום במשך 180-120 יום, הביא לשיפור ניכר בתפקוד המפרקים והפחית את רמת הכאב בקרב נבדקים שסבלו מדלקת מפרקים ניוונית בברכיים. מחקר נוסף (משנת 2009) שהשווה את השפעת הקולגן מסוג 2 ביחס לטיפול בתוספים המכילים גלוקזמין וכונדרואיטין בקרב קבוצות מחקר של סובלים מדלקת מפרקים ניוונית – הראה שיפור מובהק בעקבות טיפול בקולגן לעומת טיפול בתוספים הללו – הן בממדי הכאב והן בשיפור התפקוד והתנועה.

הפורמולה "כורכומקס B" מכילה תערובת ייחודית הכוללת שלושה מרכיבים: תמצית שורש הכורכום (כורכומין) במינון מוגבר של 1,000 מ"ג, צמח הבוסוויליה ותמצית פלפל שחור (פיפרין).

שורש הכורכום מוכר ברפואה הסינית וההודית כנוגד דלקת, כבר אלפי שנים. הכורכומין (החומר הפעיל בשורש הכורכום) הוא נוגד חמצון בעל תכונות אנטי דלקתיות. מחקרים שנערכו על הכורכומין מראים שהוא עשוי לסייע בהתמודדות במצבים כגון דלקת בפרקים, עיכוב תהליך ההזדקנות של מערכת הלב וכלי הדם, שיפור תפקוד מערכת החיסון, הפחתת רמות הכולסטרול בדם, ועוד. הפיפרין (החומר הפעיל בפלפל), המופק מתמצית פלפל שחור ומשולב בפורמולה, משפר את ספיגת הכורכומין במעיים ואת רמתו בדם.

צמח הבוסוויליה, המכונה גם לבונה הודית, מכיל מרכיב פעיל בשם חומצה בוסווילית. ברפואה ההודית המסורתית, איורוודה, הוא משמש גם לטיפול בדלקות בפרקים. מחקר שהתפרסם ב-2003 הראה שטיפול בצמח הפחית את רמת הכאב שחשו חולים בדלקת מפרקים ניוונית בברך, ונצפו שיפור בטווח התנועה וירידה בנפיחות במפרק. מחקר נוסף מ-2013, שבדק את שילוב המרכיבים כורכום ובוסוויליה לטיפול בדלקת מפרקים, הצביע על הפחתה ברמת הכאב ושיפור בטווח ההליכה והתנועה של הברך.

כמו כן, לפורמולה "כורכומקס B" יתרון נוסף: לטבליה ציפוי אנטרי המגן עליה מפני חומציות הקיבה ומבטיח שתוכנה יתפרק במעי, לספיגה מרבית.

לדברי הרוקח פורת, השילוב הייחודי של מרכיבי הפורמולות: קולגן UC-II®, כורכומין במינון מוגבר של 1000 מ"ג, ובוסוואליה, נותן מענה המסייע להתמודדות עם דלקות בפרקים.  

מחיר לצרכן: 199 ש"ח.

להשיג ברשתות הפארם, בבתי טבע ובבתי מרקחת מובחרים.

המידע לעיל אינו בגדר התווייה רפואית או המלצה טיפולית. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא המטפל.