על רקע תקרית הטרור החקלאי בקיבוץ מעגן מיכאל, שבה אלמונים השחיתו את החציר של הקיבוץ, הגיע סגן ראש מועצת חוף הכרמל והמועמד לראשות המועצה לדיון בוועדת הפנים של הכנסת: "אני קורא לגופי הביטחון המודיעין של ישראל לפעול בנחישות למיגור הטרור החקלאי".

אורן עוזרד
אורן עוזרד

 ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה אתמול (ב') בנושא שהוגדר כ"פשיעה החקלאית". סגן ראש מועצת חוף הכרמל, אורן עוזרד, הגיע לדיון לייצג את המועצה, בעקבות תקרית הטרור החקלאי שאירעה לאחרונה בקיבוץ מעגן מיכאל.

אלמונים פרצו לפני כשבועיים לקיבוץ מעגן מיכאל והשחיתו בזדון את ערימות החציר של הקיבוץ. חברי הקיבוץ ותושבים בחוף הכרמל התלוננו במשטרת ישראל אך עד כה לא נמצאו הפורעים והאירוע לא טופל. 

לדברי עוזרד: "לא מדובר בפשיעה חקלאית אלא בטרור חקלאי. זוהי תופעה שמתקיימת על רקע אידיאולוגי ולכן היא טרור. אני לא מקבל את התפיסה שאם המטרה היא חקלאי ישראל ספציפית ולא כל אזרח באשר הוא ניתן לגמד את הגדרת התופעה כגל טרור. מדובר על טרור נטו ומדינת ישראל יודעת לטפל בתופעות של טרור. העמדה שהבעתי בדיון נחושה: כל גופי הביטחון, המודיעין והאכיפה של מדינת ישראל צריכים להירתם למיגור הטרור החקלאי, שמופנה כנגד החוסן הלאומי שלנו".

בדיון בכנסת השתתפו חקלאים מרחבי המדינה שסיפרו כי הם נאלצים לשלם "פרוטקשיין" בסכומים שנעים בין 5,000 ל-15 אלף שקלים לכנופיות של בני מיעוטים כדי שאלה לא ישחיתו את שדותיהם. חקלאים טענו שהם התלוננו למשטרה על תקיפות והשחתות רכוש, והמשטרה לא הגיעה לשטח לחפש את הפושטים ובמקום זאת המליצה להם, לטענתם, "לדבר עם ראשי השבטים הבדואיים ולהגיע אתם להבנות". חקלאים סיפרו גם שחברות הביטוח אינן מסכימות לבטח אותם.

"יש להקים קרן שתבטח את החקלאים כנגד התקיפות הללו", אומר עוזרד, "ויש להגדיר את האירועים הללו כאירועי טרור, גם בגלל שזה מה שהם, גם כדי לשדר חוסן כנגד הפושעים ולדרבן את המשטרה לטפל בהם, וגם כדי להגדיר את הקרבנות כנפגעי פעולות איבה, מה שיחייב את הממשלה לקחת אחריות ולבטח אותם".