היום אנחנו רוצים כמה שיותר פונקציות בכמה שפחות מכשירים. אם אפשר לייצר מכשיר אחד שמשמש לשלושה שימושים שונים, זה עדיף על ייצור 3 מכשירים, כשכל אחד מהם אחראי על פעולה אחרת.

כלים

 

החשיבה המינימליסטית והפרקטית הזאת עומדת לנגד עיניהם של ציבור הצרכנים וחברות הטכנולוגיה המנסות להתאים היצע לביקוש. קחו כדוגמא את הסמארטפון, שהפך חיש-קל להיות כלי צריכה בסיסי בעבור כמעט כל אדם בעולם ובפרט בעולם המערבי – בדיוק בגלל שהוא משלב פונקציות שונות במכשיר אחד. מעבר לפעולות בסיסיות של שיחה טלפונית ושליחת הודעות, ניתן לעשות איתו כמעט כל פעולה בעלת גוון טכנולוגי. בדיוק באותו אופן,  גם מדפסת משולבת טומנת בחובה יתרונות מגוונים ביחס למדפסות הקלאסיות החד-גוניות. מדובר במוצר אחד, "כלבויניקי", המשלב גם פקסימיליה, גם סורק מסמכים וגם מדפסת. קצת כמו אולר שוויצרי, רק עם אופי בינארי.

למה לבחור במדפסת משולבת?

1. בראש ובראשונה יש להתחשב בשימושי המדפסת העתידיים והמשתמשים בה. אם אתם יודעים שישתמשו בה מספר אנשים שונים, קיים סיכוי גבוה יותר הסתברותית שמדפסת משולבת תתאים לכם יותר, מהסיבה הפשוטה שיותר אנשים = יותר פונקציות דרושות. גם אם רק אחד יצטרך להדפיס, קיים סיכוי טוב שאדם אחר יצטרך גם לסרוק ולפקסס. מומלץ מאוד לבחון מי וכיצד ישתמשו במדפסת שתרכשו.

2. האם תתאים לכם מדפסת לייזר או מדפסת דיו? האם תצטרכו להדפיס גם בצבע או רק בשחור-לבן? האם תדפיסו כמויות גדולות או כמויות קטנות? מדובר בשאלות חשובות שיש לתת עליהן את הדעת מבעוד מועד.

3. אם אתם מתכננים להדפיס תמונות או צילומים ברזולוציה גבוהה במיוחד, מומלץ לבחור במדפסת שלא תיצור "צוואר בקבוק" ותוכל להדפיס ברזולוציה הרצויה. לא מתפשרים על אלמנטים חשובים.

4. כמובן שבשנת 2018 יותר משתלם שתהיה קיימת האפשרות לסנכרן את המדפסת המשולבת שלכם עם הסמארטפון ושניתן יהיה לחבר אותה לרשת האינטרנט. טריוויאלי, לא?

5. תמיד מומלץ להשוות מחירים בין המדפסות ולהתחשב בפרמטרים כמו באיזה דיו משתמשת המדפסת והאם היא מסוגלת להדפיס על שני צדדי הנייר, מה שחוסך בנייר וכך חוסך לכם גם כסף.

האולר השוויצרי של המדפסות

מדפסת משולבת מיועדת לכל מי שצריך אותה, ובכל מקרה אנחנו חושבים שכל משרד, עסק או חברה צריכים להחזיק באמתחתם לפחות מדפסת אחת שכזאת. ריבוי האנשים במשרד, בתוספת היעילות המובנת של המדפסת המשולבת, החיבור לעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, התפוגגות סניפי הדואר ושליחת מסמכים סרוקים דרך הדואר האלקטרוני או דרך הפקסימיליה - הופכת את הדילמה לפשוטה. הכל קל יותר, מינימליסטי יותר וחסכוני יותר מבחינת מקום ומבחינה כלכלית עם מדפסת משולבת. יש יחס ישר בין כמות השימושים שלכם וכמות האנשים שהמדפסת מיועדת לשימושם ובין הכדאיות שברכישתה.

גם בתים פרטיים רבים, בהתחשב בעידן שבו אנו חיים, יכולים ליהנות מאותם יתרונות. מספיק שבבית מתגוררים 2-3 אנשים שיכולים להפיק ממנה תועלת או אדם אחד ששימושיו מגוונים בשביל להצדיק את רכישתה. כשיש מכשיר אחד במקום 3, "חוק מרפי" עובד פחות שעות, יש פחות מכשירים שמתקלקלים (ובעיקר בתזמון הלא נכון – איך לא!) והאמינות הטכנולוגיות עולה. אנחנו ממליצים בלב שלם לרכוש מדפסת משולבת ולהיעזר בטיפים שנכתבו לעיל לפני ובעת רכישתה. לא חשוב רק לרכוש אותה, אלא גם לשים דגש על רכישת המדפסת הספציפית שמתאימה לכם ולצרכים שלכם באופן מדויק.