המשרביה היא ללא ספק אחת המגמות היותר בולטות במסגרת עולם העיצוב והבנייה. מדובר על אלמנט עיצובי אשר יש לו גם מטרות פרקטיות שונות ועל כן הוא כל כך מוצלח ומבוקש בקרב בעלי בתים רבים. המשרביה מגיעה אלינו ממדינות האיסלם ותפקידה המקורי היה לבצע הפרדה בין חלקו הפנימי של הבית לזה החיצוני. במדינות איסלמיות רבות מזג האוויר החם והשמש אשר נמצאת בשמיים שעות נוספות היוו אתגר לאנשים אשר התגוררו בבתים. מכיוון שלא היתה עדיין מערכת מיזוג, המציאו את המשרביות שאפשרו כניסת אור אל החללים הפנימיים של הבית אגב יצירת דיסקרטיות מסוימת ותחושה של פרטיות ונוחיות.

 

טרנד המשרביות יכול להתאים לכל בית או דירה שדייריה מעוניינים לשדר אווירה אוריינטלית או מסתורית. בנוסף לכך, המשרביה תאפשר כניסה של אור ואוויר לבית ובכך תביא לחיסכון גדול באנרגיה. באזורים מדבריים היא תהווה יתרון גדול ותהפוך חללים שונים בבית לנעימים יותר ונחים לשהייה. ניתן לעצב את המשרביות באופנים שונים, צבעים וטקסטורות רבות.

mas 10471

מעקה משרביות, ענבל ריצוף מצויר

היכן ניתן להשיג משרביות?

אם החלטתם לשדרג את המראה החיצוני של הבית שלכם אך לעשות זאת בדרך מחוכמת ומקורית, תוכלו לפנות לחברה אשר מייצרת אותן בעצמה ומקפידה על איכות גבוהה של המוצר. בניית המשרביות הינה לא מסובכת ניתן להשלים את העבודה בזמן קצר יחסית וליהנות מהיתרונות הרבים שלה. את המשרבייה ניתן להתקין גם בתור מעקה או פרגוד קבוע שיפריד בין חללים שונים. כך ניתן ליצור הפרדה פיזית ועדיין להמשיך לשמור על קשר עין עם האנשים שנמצאים בחדר השני.

מעקה המדרגות למשל לא חייב להיות מוט ברזל משעמם וחסר חיים, וניתן להציב במקומו משרביות שיטילו צורות וצללים מרהיבים על חדר הכניסה או גרם המדרגות של הבניין. המשרביות אשר עשויות לרב מחמר או עץ משתלבות היטב עם חומרים אחרים וניתן בקלות להציב אותן בכל חלל ללא חשש פגיעה בנראות של החדר.

טכנולוגיית בנייה מתקדמת

בעבר בניית משרביות הייתה כרוכה בזמן עבודה ממושך, לכלוך רב ובלגן. כיום ניתן להביא את המשרביות כמות שהן אל מיקומן הסופי ולהרכיב אותן בקלות ובמהירות על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. מדובר גם על מוצר חזק ועמיד שיוכל להיות תחת כיפת השמיים או בין כותלי הבית למשך שנים רבות.

כדאי מאוד להיעזר באדריכל פנים או מעצב מומחה שייעץ לכם היכן להציב את המשרביות, באילו דגמים להשתמש ומה לעשות בפנים הבית. פניה למעצב היא ללא ספק הדרך הטובה והמתאימה ביותר על מנת להגיע לתוצאה המבוקשת. מציאת מעצב מתאים עשויה להיות כרוכה בחיפוש ממושך, אך בסופו של דבר צמיד מיתן למצוא את מה שמחפשים ולהמשיך בתהליך.

בנייה אקולוגית

כל שוחרי איכות הסביבה יסכימו שבנייה אקולוגית מיטיבה עם הסביבה ומפחיתה את כמות הזיהום באוויר. המשרביות הן מוצר ייחודי שחזר אלינו מן העבר וכעת ניתן לעשות בו שימוש יעיל. אין עוד צורך ביציקת בטון או חיתוך שך ברזלי ופלדה, וכעת אפשר לבנות מחומרים קלים יחסית וליהנות מן העיצוב המושלם.

אפשר אפילו לבנות קיר משרביות בכוחות עצמיכם על ידי היצמדות להוראות בסיסיות. כמובן שעדיף להסתייע באנשי מקצוע אשר בוודאי יבצעו את הפעולה באופן מדויק ויעיל יותר. המשרביות הינן קלות מאוד לתחזוקה וניקוי ולא דורשות פרוצדורות מיוחדות. הן גם לא נוטות להתלכלך ולכן יראו במצבן החדש גם לאחר שנים רבות.

צורות מצורות שונות

אחד המאפיינים הבולטים של המשרביות הן הצורות הרבות והמגוונות שניתן להשיג. למעשה ניתן להשיג כמעט כל צורה שקיימת. כדאי לבחור בצורות סימטריות ולא לערבב יותר מידי על מנת שלא ליצור עודף בלגן. אפשר גם להקיף את הבית בגדר אשר עשויה כולה ממשרביות ובכך ליצור דיסקרטיות אך ללא תחושה מעיקה של בית כלא. הגדר יכולה להגיע גם לגובה של שני מטרים ויותר ואין כל חשש להתמוטטות שכן החומר הוא קל ונוח לעבודה.

בסופו של דבר היות ומדובר על אלמנט עיצובי, הוא לא יהיה בטוח כמו גדר שעשויה מברזל או פלדה, אך קיימת סבירות גבוהה שגדר שעשויה ממשרביות תעורר עניין רב ותהפוך את הבית למקור גאווה. כדאי להיוועץ באנשים אשר מבינים בתחום ולהקפיד שלא לחרוג מן התקציב שהוקצב למטרה זו.