ככל שעובר הזמן, יותר ויותר ישראלים מגלים את היתרונות האפשריים בהזמנה עצמאית של רכיבי החופשה השונים. הציפייה היא למגוון אינסופי של אופציות ולמחירים נוחים, הנובעים גם מהיעדר עמלת תיווך (רשמית או סמויה). מצד שני, ברור שיש בהזמנה אינטרנטית סעיפים שחשוב לשים אליהם לב ומספר סיכונים פוטנציאליים.

כלים

 

כשזה נוגע להזמנת מלונות בכל רחבי העולם, ה-כתובת אליה פונים רבים היא אתר בוקינג.קום (Booking.com). הנה כל מה שחשוב שתדעו על האתר ואפשרויות ההזמנה דרכו.

קווים לדמותו של אתר בוקינג

בוקינג הוא אתר הזמנת מלונות ופתרונות לינה אחרים (כמו גסטהאוסים, וילות, דירות נופש וצימרים) הנחשב למוביל בתחום בעולם. האתר, חלק מקבוצת Priceline, מציע מאות אלפי מקומות לינה בכל נקודה על הגלובס. את ההזמנה דרכו ניתן לבצע בצורה פשוטה ומהירה, מכל מקום ובזמן המתאים לכם ביותר, כשהצפי הוא למחירים שיכולים להיות משתלמים מאד בהשוואה לאלטרנטיבות. ואפרופו המחיר של הזמנת מלונות ודירות באתר בוקינג, ההתחייבות של בוקינג היא למחיר הנמוך ביותר המוצג ברשת. מה שזה אומר בפועל הוא שאם מצאתם הצעה משתלמת יותר באינטרנט (שימו לב שצריך שההצעה תהיה באינטרנט), בוקינג יחזירו לכם את הכסף וישוו את ההצעה. כן יכול להיות מצב בו בפנייה ישירה למלונות וניהול משא ומתן איתם, אגב, כן תמצאו דילים משתלמים יותר.

בגדול, השוואת מחירים מלונות דרך אתר בוקינג מציעה מספר יתרונות מרכזיים. הראשון שבהם הוא כמובן היכולת של האתר להציג עבורנו את תמונת המחירים המלאה של יעד מסוים בתאריכים נבחרים. בבוקינג מוצגות ההצעות עם שלל קריטריונים לסינון ולמיון התוצאות, למשל על פי חוות דעת של גולשי האתר או מחיר.

עוד משהו שאתר בוקינג מספק הוא נוחות. יש באתר מידע עצום – כולל בשפה העברית – הזמין בלחיצת כפתור. תוכלו לקרוא על המפרט של מקום הלינה, לראות את המיקום שלו על גבי מפה (כולל המרחק מהאטרקציות התיירותיות הבולטות בכל יעד), לסקור ביקורות גולשים שנכתבו עליו, לצפות בתמונות וכן הלאה. המידע המלא מקל על ביצוע הבחירה הנכונה וגם על תכנון הטיול בפועל. האתר מאד ידידותי מנקודת המבט של המשתמשים, ויש בו גם תמיכה מלאה בעברית. האתר מספק שירות לקוחות 24/7, כאשר חלק מהנציגים דוברי עברית.

למה חשוב לשים לב (או: יש גם חסרונות)

הזמנת מלון ופתרון לינה אחר דרך בוקינג.קום היא צעד מומלץ ברוב המקרים, אבל עדיין יש כאן חסרונות וגם סיכונים. המחיר המוצג, לפחות עבור הזמנה בישראל ובנקודת הזמן הנוכחית, הוא לפני מע"מ בדרך כלל – לכן יכול להיות מצב בו תבצעו את הרכישה ותגלו לאחר מכן, להפתעתכם, שהמחיר ששילמתם בפועל גבוה ממה שחשבתם. מחירי הבסיס של מקומות הלינה עשויים להיות גבוהים, כי מבחינת בעלי מקומות הלינה יש צורך בתשלום עמלות לא קטנות. פעמים רבות הן "מוטלות" בצורה עקיפה על הגולש, שלא נחשף למקומות זולים באמת שיכולים להסתתר בחוץ.

אסור לשכוח שבוקינג הוא אתר מכירתי, כך שגם בו יש טקטיקות שונות של דרבון הלקוחות לרכישה (יש שיגידו "הפחדה"). דוגמא בולטת: גם אם באתר טוענים שלמלון מסוים נשארו חדרים בודדים, יכול להיות שבפועל התמונה תהיה שונה.