כל מי שמבקש לקבל ויזה לארצות הברית, צריך למלא מספר טפסים על מנת לקבל תאריך לראיון בשגרירות האמריקאית בישראל, אשר לאחריו יהיה ניתן לקבל את הויזה. מדובר בטפסים DS 160. טפסים אשר נידרש למלא דרך אתר האינטרנט של השגרירות באופן ישיר, ולהציג אותם גם בעת שאנחנו ניגשים לראיון.

כלים

 

אותם טפסים לויזה לארה"ב, נועדו לאפשר לנו להציג את כל המידע אשר השגרירות האמריקאית מעוניינת לקבל אודותינו, זאת על מנת לדעת שאנחנו אכן זכאים לקבל ויזה, כלומר שאנחנו עונים בקריטריונים של מחלקת המדינה האמריקאית.

צריך להבין, מאחר וארצות הברית לא מעוניינת שגורמים מסוימים ייכנסו אליה, היא מחייבת כל אזרח ממדינה שנמצאת ברשימת המדינות שחייבות בהוצאת ויזה לארצות הברית, למלא את הטפסים וכך אנשי השגרירות המקומית יכולים לבחון אותם לפני שהם מאשרים האם לתת ויזה או לא. חשוב להדגיש, מי שנתפס משקר בצורה מסוימת, עלול להיות מגורש מארצות הברית ולא לקבל לעולם אישור כניסה.

כיצד ממלאים טפסים לויזה לארה"ב?

לכל אחד יש שתי אפשרויות כיצד לבצע את התהליך. יש מי שבוחר לבצע אותו בעצמו, דרך אתר האינטרנט של השגרירות, על פי ההוראות שמצוינות באתר. זה כולל גם תשלום אגרה, וקביעת תאריך לראיון אישי בשגרירות.

אפשרות אחרת שיכולה להקל במידת מה על כל מי שמתקשה באנגלית או כל מי שאיננו מתמחה בעבודה באינטרנט, היא להשתמש בסוכנות שמתמחה בהגשת בקשות לויזה. יש סוכני נסיעות שמתמחים בכך וכן יש סוכנויות שפועלות גם בשיטת אונליין, ומאפשרות להגיש בקשות דרכן.

אותה סוכנות ממלאת את כל הפרטים כפי שאנחנו מציגים לה, היא משלמת את האגרה וקובעת תאריך לראיון. בנוסף, הסוכנות מכינה אותנו כיצד לבצע את הריאיון, על מנת שלא נגיע אל השגרירות, נענה תשובות לא נכונות ואז אנחנו עלולים לגלות שלא קיבלנו את הויזה המיוחלת.

מדוע האופציה השנייה טובה לנו?

נכון שלפעמים זה יותר מהיר או פשוט לעשות את זה בעצמנו, אך מאחר ומדובר בנושא מאוד רגיש שדורש לא מעט תשומת לב והרבה פעמים האמריקאים מבקשים לא מעט פרטים ייחודים, אז יהיה נכון מצידנו להשתמש בידע של מומחים על מנת למלא את הטפסים לויזה.

צריך לציין, שזה נכון לא רק בהקשר של טפסים לויזת תיירים, שהיא הויזה הפופולארית והמקובלת ביותר, אלא גם במקרים אחרים. במקומות עבודה רבים אגב, מציעים שירות זה עבור העובדים שלהם על מנת שהם לא יצטרכו לבזבז זמן יקר, מה עוד שהרבה פעמים מדובר על כמות גדולה של עובדים שנוסעים ביחד ואז הסוכנות ממלאה את הטפסים של כל העבודה כקבוצה.

לסיכום, על מנת להקל על עצמנו ולחסוך זמן יקר, יהיה נכון מצידנו אם נשתמש בשירות זה, ובכך נתקדם צעד אחד קדימה אל הויזה.