החל משנות התשעים לערך, התחלנו להיחשף לתחום חדש בעולם הקוסמטיקה. הכוונה לקוסמטיקה רפואית. מדובר על תחום שתפס תאוצה ונמצא כל הזמן בהתפתחות, וכיום אנחנו יכולים למצוא לא מעט מרכזים ואנשי מקצוע שעוסקים בו.

 

מה הם כוללים והיכן ניתן ללמוד אותם?

התחום של קוסמטיקה רפואית נועד לאגד מקצועות שונים אשר משלבים טיפולים מגוונים באלמנטים שונים של הגוף מהצד הקוסמטי שלהם תוך התחשבות במרכיבים ובפרטים הפיזיולוגיים. מי שמתעסק בתחום, הוא אומנם איננו רופא מן השורה, אך הוא מתעסק בקוסמטיקה הרבה יותר מורכבת מאשר קוסמטיקאית רגילה, מעצם זה שהוא מתעסק בדברים שקשורים לאותם אלמנטים שציינו.

על מנת לעסוק בתחום, יש להירשם אל לימודי קוסמטיקה רפואית. לימודים אלו כוללים מגוון רחב של קורסים אשר מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות לעסוק בתחום באופן מעשי. הלימודים כוללים הן לימודי תיאוריה, קרי לימודים על חומרים, מבנה גוף האדם, מבנה העור והשיער, פיגמנטים ועוד שורה ארוכה של פרטים, וכן לימודים מעשיים במהלכם עוברים הכשרות מעשיות בתחום. זאת במטרה להציג בפני הסטודנטים מצבים שונים, ולראות כיצד הם יכולים להתמודד איתם.

לימודי קוסמטיקה רפואית נערכים בין שנתיים לשלוש, זה תלוי במקום בו לומדים את התחום, כאשר על פי רוב הם עוסקים מגוון התמחויות, זאת במטרה להכשיר את הסטודנטים להתעסק בשלל נושאים ולא רק בתחום אחד. על מנת לקבל תעודה יש לעמוד בכל המבחנים הנדרשים. במקרים מסוימים גם יש לעבור התמחות פרקטית על מנת לקבל תעודה.

מה לומדים במסגרת לימודי קוסמטיקה רפואית

לימודי קוסמטיקה רפואית, יכולים להתבצע בקרב קוסמטיקאיות אשר בוחרות לשלב בעבודתן אופציות טיפול נוספות, בהתאם להכשרה שלהן, וכן ישנו מסלול שמיועד באופן ספציפי לרופאים שמבקשים להתמחות בתחום.

בין היתר, במסגרת הלימודים, לומדים על סוגי עור שונים, כיצד מתמודדים עם פצעים, קמטים וכתמים בעור, לומדים על פיגמנטים של צבע, על שיטות טיפול בעור שניזוק מחשיפה לשמש, חשיפה לחומרים וכדומה. כמו כן לומדים על טיפול בשיער (בין אם זה שיער עור או שיער גוף), לומדים על חומרים להעלמת כתמים וקמטים, על טיפולי פדיקור ברגליים ובידיים, וכן על שורה ארוכה של טיפול אנטי אייג'ינג' למיניהם ועוד.

לימודי קוסמטיקה רפואית לרופאים

לצד לימודים אלו, אנחנו יכולים למצוא לימודי קוסמטיקה רפואית לרופאים. מדובר על לימודים מתקדמים יותר שכוללים חומרים הרבה יותר מקיפים ומן הסתם גם אופציות טיפול יותר מקיפות. המטרה כאן, היא להכשיר רופאים, בין אם אלה רופאים שמתעסקים בפלסטיקה, רופאי עור ועוד, אשר יוכלו להעניק גם טיפולים בתחום של קוסמטיקה רפואית.

הלימודים כוללים בין היתר, טיפול בהעלמת קמטים וכתמים באמצעות הזרקת בוטוקוס וחומרים אחרים, העלמת שומן, מתיחת פנים ועוד. הלימודים מאפשרים לרופא להגדיל את היצע הטיפולים שהם מציעים למטופלים שלהם באופן ניכר.