בריאות היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיים, אך הבעיה היא שמערכת הבריאות הישראלית אינה מכסה את כלל הבעיות הבריאותיות ומהווה בעיה רצינית לצרכנים הישראלים. כך לדוגמא אם אתם צריכים לקבל תרופה נדירה שהינה הכרחית לחייכם סביר להניח שביטוח הבריאות של קופת חולים לא יכסה זאת ואתם תיקלעו לבעיה קשה.

כלים

 

כמובן שבעולם מושלם המדינה הייתה מתקנת את העיוותים הללו במערכת הבריאות, אך משיקולים תקציביים המדינה לא מתערבת די בשוק הבריאות ומשאירה את הזירה לשחקנים הפרטיים. על כן אין לנו ברירה לעשות ביטוח בריאות קבוצתי ולקבל כיסוי מקיף לשלל של בעיות רפואיות. ביטוח קבוצתי עדיף פי כמה על ביטוח פרטי מבחינות רבות ועל כן החלטנו להקדיש מאמר זה לביטוח זה. לאחר שתסיימו לקרוא את המאמר אתם תדעו בדיוק איך בוחרים ביטוח קבוצתי ותוכלו לבצע בחירה הרבה יותר מושכלת וחכמה של ביטוח זה.

בחנו את תנאי החיתום

הדבר החשוב ביותר כאשר אנחנו מדברים על ביטוח בריאות קבוצתי הוא העובדה כי אנחנו צריכים לבחון לעומק את תנאי החיתום של הביטוח. לרוב בביטוח קבוצתי תנאי החיתום הרבה יותר נוחים והמבוטחים לא צריכים למלא הצהרת בריאות מה שאומר שגם מי שיש לו בעיות בריאותיות יכול להיות מבוטח. לכן כאשר אתם בוחרים ביטוח קבוצתי אתם חייבים לוודא כי תנאי החיתום הם לפי הנורמה ואינם חורגים ממנה וזאת בכדי להבטיח כי הזכויות שלכם נשמרות.

בדקו את העלות

לא ניתן לדבר על בחירה של ביטוח בריאות קבוצתי מבלי להזכיר את נושא העלות של הביטוח. אתם צריכים לבחון לעומק את כלל הביטוחים ולראות מי הוא הזול ביותר למבוטחים בו. לא מדובר בהשקעה גדולה אלא בהקדשת מספר שעות קטנות יחסית לביצוע הבדיקה. עלינו לזכור כי מחיר של שירותים כך גם של ביטוח משפיע מאוד על קבלת ההחלטות שלנו ועל כן אנחנו צריכים להקדיש לו תשומת לב מרבית.

בדקו את התנאים שמציע הביטוח

לצד העלות של הביטוח אנחנו חייבים לשים דגש גם על התנאים של הביטוח. עלינו לבחון מה נקבל מהביטוח, האם יכסה תרופות ובכמה כסף, מה יהיה גובה ההשתתפות העצמית, כיצד הביטוח מתייחס אל השתלה בחו"ל, ואיזה בדיקות הוא מכסה. כל אלו הן נקודות חשובות ביותר המשפיעות על הבחירה שלכם וקובעות כיצד היא תהיה.

בדקו מה הם התנאים לחידוש הביטוח

נקודה נוספת וחשובה שיש לבחון היא מה הם התנאים לחידוש הביטוח. האם המבוטח יכול לחדש את הביטוח בקלות וללא בעיות? מה קורה כאשר המבוטח עוזב את החברה שדרכה הוא עשה את הביטוח האם הוא יהיה עדיין זכאי לעשות את הביטוח? אלו הן שאלות שמחייבות מחשבה עמוקה ועלינו להקדיש להן תשומות לב מרבית.

בחנו מיהו יועץ הביטוח שלכם

כל השאלות שהעלנו כאן מושפעות במידה ניכרת מהיועץ הביטוחי שלכם וזאת נקודה חשובה שאתם צריכים להבין. היועץ הוא אשר אחראי על המשא מתן עם חברת הביטוח והוא מבטיח כי הזכויות שלכם תישמרנה במלואן. ככל שהיועץ יותר טוב כך הביטוח שלכם יהיה יותר איכותי ויכלול את התנאים הטובים ביותר בשבילכם.