השתלת שתל דנטלי הוא הינו הליך כירורגי אשר כולל פתיחה של החניכיים ,קידוח בעצם ותפירת החניכיים לאחר שהשתל הושם. העצם עשירה בקצוות עצבים ורגישה נורא לכאב, לכן ללא הקדמה לפני השתלת השתל, הליך זה יכול להיות מאד כואב ולהוות אי נוחות גבוהה למטופל.

כלים
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
השתלת שיניים בהרדמה מלאה

ישנם מספר סוגי הקדמות אשר מתאימים לניתוחי שתלים וניתן למנות בהם הרדמה מקומית, הרדמה מלאה וכמו כן גז צחוק. ההחלטה לגבי סוג ההרדמה אשר תתאים לכם תלויה בגורמים כמו רמת הקושי של המקרה וזמן הטיפול הכולל ,בניתוח פשוט של שתל אחד או שניים ניתן להשתמש בהרדמה מקומית ,אך במקרים מורכבים יותר ישנו צורך בניתוח וכאן גובר הצורך להרדמה מלאה. כמובן שתקבלו ייעוץ ותוכלו לגון עם הרופא אשר ידאג לפרט לכם כל שלב ושלב, אתם תצטרכו לספר לו את ההיסטוריה הרפואית שלכם ובמידה ואתם סובלים ממחלה מסוימת וחשוב לציין כבר בפגישה הראשונה במידה וישנה אלרגיה לתרופות מסוימות .

מהי בעצם השתלת שיניים בהרדמה מקומית ?

השתלות שיניים רגילות מבוצעות על ידי רופא שבוחר לבצע הרדמה מקומית לפני שיחל בניתוח השתלת השתל הדנטלי, מדובר בעצם בזריקה הידועה והמסורתית אשר מצריכה סתימה או עקירת שן. ההרדמה מתבצעת באזור שבו ימוקם השתל ,כאשר מדובר בהשתלה באזור השיניים האחוריות בלסת התחתונה, דרך ההרדמה תהיה שונה במקצת, בשל המצב שהעצם בלסת התחתונה הינה צפופה ועבה, ההרדמה יכולה לא לעבור דרכה ויהיה צורך בהרדמה מיוחדת .זה מגן על המטופל מפני הכאב ,אל במידה והוא סובל מחרדות קשות לגבי התהליך עצמו ,יכול רופא השיניים להחליט להוסיף להרדמה גם גז צחוק על מנת להקל עליו ולהרגיע אותו .גז צחוק הוא בעצם תחמוצת חנקן אשר משמש לרמה נמוכה של הרעה, רמת הרגיעה תלויה בעצם במידת הריכוז של התחמוצת ובמשך הזמן שהחומר מועבד למטופל, הוא עובד במהירות ומגיע למוח בתוך עשרים שניות ומספק מצב רגיעה בתוך שלוש דקות. בעצם ההשפעה של ההרדמה הזאת מתחילה כמעט מיידית לאחר הזריקה ומתפוגגת לאחר כשעה .

מהי השתלת שיניים בהרדמה מלאה ?

ישנם השתלות בהם הרופא יעדיף בעצם לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה, בשיטה זו מתבצע שימוש בחומרים אשר יובילו את המטופל למצב של שינה עמוקה ,בדרך כלל השתלות בהרדמה מלאה הינם קיצוניים לניתוחי שתלים דנטליים ,במיוחד אם ישנו צורך לשתל אחד ,אך יחד עם זאת במידה ויש חובה בהשתלת עצם ובמיוחד במידה והעצם נלקחת מחלקים אחרים של הגוף, ישנו צורך בהרדמה זו. במידה והמטופל סובל מהתקפי פוביות וחרדות בלתי נשלטות ,שהוא אינו יכול להשתלט עליהם בדרכים אחרות ,מומלץ גם להשתמש בטיפול זה .בהרדמה זו מוחדר החומר ישירות לווריד והיא חזקה והמטופל בעצם לא יזכור כלל וכלל את התהליך של הניתוח אשר הוא עבד. החומרים המרדימים יישארו בדמו עד ל-24 השעות הבאות והמטופל אמור להימנע מנהיגה במהלכם. מלבד נושא חרדת השיניים, ישנם אנשים אשר נרתעים מביקור במרפאה הקרובה בשל לחצים שונים, כמו רכישות יתר למגע בפה, תחושת בחילה כמוכנס כלי כל שהוא, אלרגיות ועוד, בשל כך נגרמת הזנחת פה וישנו צורך בשיקום פה נרחב ולכן במקרים אלו מומלצת הרדמה כללית לפני שיהיה מאוחר.

למה הרדמה מלאה עדיפה על פני הרדמה מקומית ?

טיפולים אשר מוענקים בהרדמה מלאה דורשים שרופא מרדים מקצועי יהיה נוכח בהליך הניתוח וזה מתבצע במידה ואין אף דרך אחרת לביצוע ההליך ,זאת על מנת שהמטופל לא יזניח את בריאות הפה .הרדמה מקומית יעילה במקרה של השתלת שתל אחד או שניים, אך המקרים אשר הינם מורכבים יותר ישנו צורך בהרדמה כללית ,בזכות טיפול זה מטופל אשר סובל מחרדות ,יוכל לא להרגיש כלל את הפרוצדורה והמומחה יוכל לבצע את ההשתלה בהצלחה .

ניתן לקבל מידע באתר של ד"ר דורון אבניאלי