נשיא הבורסה ליהלומים ברמת גן, יורם דבש, המשמש גם כסגן נשיא פדרציית היהלומים העולמית (WFDB), הפתיע את ענף היהלומים העולמי ויתר על מועמדותו לתפקיד נשיא פדרציית היהלומים העולמית – הגוף החשוב ביותר בענף היהלומים בעולם – כדי להקדיש את מיטב מרצו לתפקיד נשיא הבורסה ברמת גן ולהמשיך במהפכה הטכנולוגית והניהולית שהוא מוביל לשינוי פני הענף.

יורם דבש (צילום: גיל לביא)
יורם דבש (צילום: גיל לביא)

ביוני הקרוב תסתיים כהונתו של נשיא הפדרציה העולמית הנוכחי, ארנסט בלום. השבוע התברר כי דבש הוא מועמד יחיד להחלפתו של בלום, ומועמדותו נחשבת ל"מתבקשת" בהיותו סגנו של בלום ובשל מספר תקדימים שבהם נשיאי הבורסה ברמת גן התמנו לנשיאי הבורסה העולמית, עקב מעמדה המרכזי של ישראל בענף – אך דבש החליט לוותר על התפקיד. דבש גם יעזוב את תפקידו כסגן הפדרציה, אם כי ימשיך לשמש בתפקידיו הנוכחיים בוועדות השונות של הפדרציה.

דבש (54) משמש כנשיא הבורסה ליהלומים ברמת גן מאז 2015 ונבחר לכהונה שנייה לפני כשנה.  דבש מבצע שינויים רבים בענף, השרוי במשבר, במטרה לנצל את העליונות הטכנולוגית הישראלית ולהפוך את בורסת רמת גן למרכז של חדשנות טכנולוגית. במסגרת זאת הביא דבש להשקת החנות הווירטואלית הגדולה בעולם ליהלומים יחד עם קבוצת 'עליבאבא'; השקת מטבע וירטואלי הנשען על הסחר הישראלי ביהלומים;הקמת חממה טכנולוגית ראשונה לפיתוח טכנולוגיות לקידום ענף היהלומים בתמיכת ממשלת ישראל וכעת הוא יוזם הקמה של מפעל חדשני לליטוש אבנים גדולות. דבש גם ביצע בבורסה התייעלות ניהולית והשיג לענף אשראי ממשלתי בהיקף של כמיליארד שקלים.

לדברי דבש: "לאחר לבטים רבים החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד, על מנת שאוכל להותיר את מיטב מרצי וכוחותיי לתפקיד נשיא הבורסה הישראלית. אנו בפתחו של עידן חדש לתעשיית היהלומים בישראל. אנו יוצאים מאחת התקופות הקשות ביותר שהיו לנו לתקופה חדשה של שינוי, התעוררות ושגשוג. אנו עמלים להביא לבורסה מנועי צמיחה חדשים".

"נשיאות הבורסה הישראלית מחייבת תשומת לב והשקעה נרחבת של זמן ואנרגיה, ואלה מבחינתי צריכות להיות מושקעות רק בזירה אחת – הזירה הישראלית. למיטב שיפוטי, הקצאת זמן ואנרגיה לזירה העולמית לא תאפשר לי להיות בתשומת לב מלאה לעשייה כאן בבורסה שלנו. אני מודה לחבריי בהנהלת הפדרציה על ההכרה האמון והכבוד והבטחתי להם להמשיך ולפעול בזירה העולמית כדי לקדם את התעשייה ואת מעמד היהלום בעולם".