רשויות מקומיות - שדרות, קריית גת, יקנעם, מעלות תרשיחא, בית שאן, רמת השרון ואחרות - מחייבות גננות לרשום את הילדים לקייטנות הפסח החדשות, לכאורה בניגוד לחוק, ולמרות שהגננות אינן עובדות של הרשות המקומית אלא של משרד החינוך ושהן לא ידריכו בקייטנות הללו. ארגון גננות מחנכות הודיע שהגננות לא יבצעו את ההוראה.

דורית חזן יו"ר ארגון גננות מחנכות (צילום: יח"צ)
דורית חזן יו"ר ארגון גננות מחנכות (צילום: יח"צ)

לדברי דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות: "משרד החינוך מוסיף לנו מטלות נוספות חדשות לבקרים, בלי תוספת שכר, בניגוד לחוקי העבודה של מדינת ישראל, ועכשיו העיריות מוסיפות גם את המטלה הזאת כדי לחסוך עבודה לפקידות במשרדים. למען הסר ספק: ה'הנחתות' הללו אינן חוקיות, זה לא תפקיד הגננות לרשום את הילדים ואנחנו לא נרשום אותם".

"אנחנו מבינות את אילוצי העבודה של ההורים ואת הצורך במציאת פתרון לילדים בחופשות, אבל קייטנות הפסח שאורגנו בחיפזון ובבהילות הן 'ישראבלוף' אחד גדול שמסכן את הילדים", מסבירה חזן, "יש לבחור כוח אדם מיומן שעבר הכשרה פדגוגית והוכיח מסוגלות להתנהל בצורה ראויה עם ילדים. בצורה בה גוייס כוח האדם, לא נבדקו הכשרתם ואישיותם של המועמדים, דבר שעלול לסכן את הילדים בקייטנות המאולתרות הללו. המדיניות של הנחתות על מערכת החינוך בגיל הרך מסבה יותר נזק מאשר תועלת".

ארגון גננות מחנכות הוא ארגון המייצג כ-600 גננות שנאבקות לשיפור תנאי העסקתן. הארגון הגיש לאחרונה תביעה להשוואת תנאי עבודתן של הגננות לזה של המורים בהתאם לשיפורי התנאים שזכו להם המורים בהסכם "אופק חדש" ולשיפור תנאי עבודתן של הגננות. להצטרפות לתביעה:

https://beeoffice.co.il/gananot/index.php?IPay=5a5a3dcc4f5c9 .