אני משתמשת בשקיות ואקום כבר למעלה מעשור, ונכון להיום אני לא מצליחה לדמיין את חיי בלעדיהן. אני מנסה חזק חזק להיזכר איך נראו חיי לפני שגיליתי אותן ובקושי מצליחה, ואם אני מצליחה אני לא אוהבת את מה שאני רואה בדמיוני. זה כנראה קצת כמו המחשב, מרגע שהגיע אלינו המחשב אנחנו פשוט לא מצליחים לדמיין את חיינו בלעדיו.

כלים
בגדים תלויים
בגדים תלויים

מאת חורימבה

שקיות הואקום הפכו עם השנים לאחד הכלים הכי שימושיים בבית שלי; לשקיות הוואקום הקטנות יש מקום קבוע על השיש ולשקיות הגדולות יש כבר מקום משלהן בארון.

הרכבתי רשימה קצרה אך ממצה של כל השימושים שאני עושה בשקיות ואקום כי אני מאמינה שכולם צריכים להכיר את היתרונות המדהימים שיש לשקיות האלו.

שימוש #1 – שקיות ואקום קטנות משמשות אותי תכופות במטבח. אני משתמשת בשקיות הללו עבור מוצרים שאני מקפיאה דוגמת ברוקולי, אפונה, כרוב, דומדמניות, פטל או תערובת ירקות. למעשה אני מסדרת לי את הירקות או הפירות המוקפאים בצורה כזו שיהיה לי קל לעבוד איתם כאשר אצטרך אותם בעתיד.

בצורה כזו אני לא צריכה להאבק עם גושי ירקות או פירות וכל פרי וירק נשמרים היטב מופרדים ואני יכולה להשתמש בכמות שאני צריכה מבלי להרוס את שאר הירקות. השקית כל כך אטומה ואמינה, שאני גם לא דואגת לשים את הירקות והפירות ליד בשרים במקפיא. אין סיכוי שריח הבשר יחדור את שקית הואקום ויסריח את הפירות והירקות שבמקפיא. כמו כן, בשקיות הואקום אני גם מאחסנת שאריות אוכל והארגון החכם בתוך השקיות לצד הוצאת האוויר מן השקית מאפשרים לי לאחסן את המוצרים במקפיא בשורות (כמו ספרים על מדף) וכך יש לי שפע של מקום אחסון בפריזר.

שימוש #2 – שקיות ואקום גדולות משמשות אותי כאשר אני עושה מה שאנחנו הישראליים מכנים "חורף-קיץ", כלומר כאשר אנחנו מעבירים לאחסון את בגדי הקיץ או החורף. בתוך שקיות הואקום אני שמה את כל בגדי העונה שעברה, אחרי שהם עברו כביסה וגוהצו. גם כאן כמו בשקיות הואקום הקטנות, אני מוציאה את האוויר מן השקיות, הן מצטמצמות ולפתע יש לי מלא מקום אחסון נוסף בארונות. השינוי הוא משמעותי, במיוחד אם אין לכם יותר מדי מקומות אחסון בבית. השקיות הנפלאות האלו חוסכות לי כל כך הרבה מקום ונותנות לי שקט נפשי כל השנה.

שימוש #3 – שימוש נוסף שאני עושה בשקיות הואקום (סוד כמוס שלי) הוא עבור כלי הכסף שבבית. לא רבים יודעים זאת אבל שקיות ואקום יכולות לעזור לכם להגן על כלי מתכת מפני קורוזיה (החלדה, מלשון חלודה). למי שלא מכיר את תהליך הקורוזיה אז הנה תקציר: תהליך של החלדה מתרחש כאשר כלי מתכתי נחשף לסביבה שרמת החומציות שלה גבוהה או בא במגע עם חומר חומצי.

כדי להימנע מהחלדה אני למשל מאחסנת את כל הכסף שלנו בתוך שקיות ואקום. אולם כדי שהמזלגות והסכינים לא יחרצו את השקית, אני קודם כל עוטפת אותם בבד מגן. אבל זו רק דוגמה אחת, אם יש לכם כלי מתכת, מכל סוג לא רק סכו"ם, שאתם מעוניינים לשמור עליהם כחדשים לאורך זמן – שקיות ואקום הן ללא ספק הפתרון האידיאלי עבורכם.