"כל אחד מאתנו יכול להיות דיג'י ומתמטיקאי"

מפיקים פלייליסט מקורי למסיבות בית, פותרים חידות במתמטיקה וטסים לחופשה והופעה של אד שירן בפאריז!

"אתגר המוזיקה", שהושק השבוע ברשת, מזמין את בני הנוער להפיק את הפלייליסט המוצלח והמקורי ביותר למסיבות בית. בדרך לזכייה בפרס הגדול בני הנוער יפתרו שאלות מתמטיות מתחום המוזיקה (לדוגמה, חישוב תשלום לאומן לפי מספר צפיות ביו טיוב, בניית חדר אקוסטי ועוד).

מטרתו של האתגר לפתח את כישורי הלמידה ואת מיומנויות החשיבה של בני הנוער באמצעות משימות בתחום המוזיקה שקרוב לליבם.

הפלייליסט המקורי והמוצלח ביותר שיוצע, בשילוב תשובות נכונות על השאלות המתמטיות, יעניק לבני הנוער פרס שווה במיוחד - כרטיסי טיסה, לינה וכניסה להופעה של אד שירן בפריז בחופש הגדול!

בפרס יוכלו לזכות תלמידים בכיתות ט'־י'. במקום הראשון יהיו שני זוכים, שיזכו בכרטיס זוגי.

לזוכים במקום השני, יחולקו אוזניות בלוטות' שוות ואיכותיות ולמקום ה- 3 רמקולים מהודרים.

האתגר עלה לאוויר ויימשך עד חופשת הפסח.

במבחנים בינלאומיים ניתן לראות כי הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה, כמו גם במדעים ובקריאה, עדיין נמוכים משמעותית ביחס למדינות ה-OECD והפערים בהישגים על רקע חברתי וכלכלי גדולים מאוד.

בסקר נרחב שנערך בקרב בני הנוער בישראל, עלה כי המוזיקה היא אחד הנושאים הקרובים לליבם של בני הנוער. תשובה זו הובילה ליצירת  אתגר המוזיקה, שבו עשרות אלפי בני נוער מוזמנים להשתתף בתחרות ייחודית.

כדי להצליח ולהתקדם באתגר, יידרשו בני הנוער לגלות חשיבה יצירתית, להפגין יכולת ניתוח ביקורתית, לצאת מהקופסה ולגלות יוזמה עצמאית -  תכונות הדרושות להם כדי להצליח בעתיד. שופטי התחרות יבחרו את הפלייליסט הטובים ביותר על פי הצלחת בני הנוער לעמוד במשימות השונות.

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "מוסיקה ומתמטיקה שלובות זו בזו מאז שחר ההיסטוריה. אפילו פיתוגרס שהיה מתמטיקאי חשוב, השתמש בחוקי המתמטיקה כדי לפצח את סודות ההרמוניה הנעימה לאוזן. אני מאחל לבני הנוער שמשתתפים באתגר שיצליחו גם היום להרכיב פלייליסט משובח, לפתור בהנאה חידות מתמטיות, ובעיקר, לחשוב ביצירתיות איך אפשר לחבר בין המוסיקה למתמטיקה ולהגיע לתגליות חדשות".