בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות התפתחות של תחום היוגה בישראל. מדובר על תהליך שמתרחש כבר למעלה משני עשורים, במהלכם לא מעט גברים ונשים נחשפים לשיטה זו ומתאמנים בה, בין אם לבד ובין אם בקבוצות. אנחנו יכולים לראות בין היתר לא מעט מרכזים שמכשירים גם מדריכים וגם מתאמנים לאימוני יוגה מסוגים שונים.

כלים
יתרונות היוגה – למה מומלץ לעשות יוגה בזמן הריון
יתרונות היוגה – למה מומלץ לעשות יוגה בזמן הריון

 

יוגה משלבת בתוכה עקרונות שונים וייחודים, הן של פעילות גופנית והן של הסדרי נשימה נוחים ובטוחים. להבדיל מפעילות גופנית רגילה, כמו ריצה, שחייה או כל פעילות אחרת אשר הפכו להיות מאוד פופולאריות בשנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות ביוגה גם עקרונות רוחניים. עקרונות אלו נוצרו ביחד עם עקרונות השיטה ומגיעים מתורת החשיבה ההינדית, משם מקור היוגה.

בין המתאמנים שנהנים מיוגה אנחנו יכולים לראות לא מעט נשים בהריון. אם בעבר, לא היה מומלץ לנשים בתקופה זו לבצע כל פעילות גופנית, בין היתר בגלל החשש שיקרה משהו להן או לעובר, הרי שכיום יוגה בזמן הריון הוא מומלץ מאוד ורופאים רבים מציעים לנשים לעשות זאת.

יש מספר הסברים מדוע נכון לעשות יוגה בזמן הריון ואנחנו נציג אותם מיד, לפני כן חשוב לומר, שמומלץ מאוד בתקופת הריון ובכלל, לעשות יוגה בהדרכה של איש או אשת מקצוע ולא לעשות את זה לבד, בוודאי לא אם נמצאים בשלב התחלתי כלומר, עוד לפני שמקבלים את כל המידע בנושא. כמו כן, מומלץ מאוד לעשות את זה בקבוצה, גם מסיבות חברתיות וגם בשביל לקבל פידבקים, לדעת כיצד לתקן טעויות ועוד.

מדוע נכון לעשות יוגה בזמן הריון

הסיבה הראשונה מדוע נכון לעשות יוגה לנשים בהריון היא, שבתקופה הזאת קשה מאוד לבצע פעילות גופנית אחרת, אומנם יש נשים שרצות או רוכבות על אופניים, אך לא כל אחת עושה ולא כל אחת מסוגלת לכך בתקופת הריון. הפעילות היא חשובה בשביל להניע את הגוף, להזרים דם, ולמנוע בצקות ותופעות אחרות. באמצעות יוגה אפשר ליהנות מכל מה שחיובי ולמנוע את מה ששלילי.

הסיבה השנייה היא, שבאמצעות יוגה אפשר ללמוד כיצד לנשום נכון. זה חלק בלתי נפרד מעקרונות השיטה. בזמן הריון וכן בזמן הלידה, יהיה ניתן לבצע שימוש נרחב בכל אותם דברים שלומדים ומתרגלים כשעושים יוגה.

הסיבה השלישית היא עצם הפעולה. הרבה פעמים נשים בהריון מרגישות אי נוחות, כבדות, עייפות, וזה טבעי. הן מעדיפות לא לעשות דברים ולפעמים נוצר כתוצאה מכך גם עייפות טבעית של הגוף. תרגילי יוגה אומנם דורשים מאמץ אך גם מאפשרים לאישה ליהנות מאפשרות לבצע פעולות שונות מבלי להשקיע הרבה מאמץ, מבלי להתעייף, וכך גם אפשר להרגיש הרבה יותר חיוניות. זה יכול להקל עליה ברמה ניכרת הן מבחינה גופנית ובוודאי גם מבחינה נפשית לאורך כל ההיריון.