השבוע הושק המיזם המשותף ל- DSV ו SOSA- - (רשת חדשנות גלובאלית), אשר יפעל בתחילה ב- DSV בישראל במסגרתו סטארטאפים נבחרים יזכו לייעוץ, תמיכה וליווי. סיגל מנהיים-קצוביץ', מנכ"לית DSV ישראל: אנחנו גאים להתחיל את המיזם קודם כל בישראל. סצנת הטכנולוגיה המקומית היא מהמרשימות בעולם ואנחנו רוצים להיות השותף הלוגיסטי של התעשייה הזו . עזי שפר מנכ"ל SOSA, " SOSA תסייע בחיבור בין יזמים ומיזמים בתחום ותהווה חלק ממהלכי החדשנות של החברה פה בישראל".

כלים

חברות מתחילות הנמצאות כבר בשלבים מתקדמים של פיתוח או מימון, מוצאות עצמן נכשלות רק משום שנושא שרשרת האספקה ולוגיסטיקה לא קיבלו את תשומת הלב הראויה ולא נלקחו בחשבון נושאים משמעותיים בתהליך הראשוני. מתוך הנחת עבודה זו יוצא לדרך שיתוף פעולה יוצא דופן.

מטרת המיזם החדש היא לאתר ולחבור לחברות סטארט-אפ ישראליות אשר ייבחרו במיוחד לצורך המיזם ולהיות השותף הלוגיסטי שלהם בישראל וברשת העולמית. המיזם המשותף יהיה אחראי על איתור סטארטאפים מבטיחים המתאימים לדרישות DSV למען יצירת מספר איכותי של סטרטאפים הדורשים עיצוב ניהול ותפעול איכותי של שרשרת אספקה ולוגיסטיקה, הנגזרות מאסטרטגית המכירה והשיווק ואזורי הגאוגרפיה השונים של ייצור והפצה. המיזם יקיף את מכלול השירותים ש DSV מציעה בעולם ויתופעל על ידי צוות ייעודי שייתן One Stop Shop בנושאים של לוגיסטיקה ושילוח בינלאומי.

DSV תלווה את החברות מהשלבים המוקדמים דרך ייעוץ מקצועי שכולל עיצוב ארכיטקטורת שרשרת אספקה מהיום הראשון ועד לייצור המוני, ובכך תבטיח שהחברות לא ייכשלו בתחום הלוגיסטי ותסייע לאותן חברות להרחיב את העסק ברחבי העולם.

לרשת העולמית של DSV , הכוללת יותר מ-40,000 עובדים, משרדים ביותר מ-80 מדינות והיא מציעה מכלול פתרונות לניהול שרשרת אספקה תחת קורת גג אחת. החברה נסחרת בנאסד"ק של קופנהגן, וכלולה ברשימת C20 כאחת מעשרים המניות הנסחרות ביותר בבורסה של קופנהגן. DSV רכשה ב 2016 את UTi העולמית, הרחיבה את הפריסה העולמית שלה ובכך גם נכנסה לפעילות נרחבת בישראל. DSV ישראל מובילה בשוק השילוח הבינלאומי הישראלי מעל 50 שנה עם עמילות המכס הגדולה בישראל וברשות הפלסטינאית, ומעל 750 עובדים ב-14 אתרים ברחבי הארץ.

SOSA, רשת חדשנות גלובלית אשר לה מרכזים בתל אביב ובניו יורק, נוסדה ב- 2013 על ידי קבוצת משקיעים, בהם מנהלי הקרנות המובילות בישראל ויזמי הייטק בולטים, במטרה לייצר מקום ייחודי בעבור תעשיית החדשנות, היזמות וההשקעות ועל מנת לייצר הזדמנויות עסקיות בין היזמים והמיזמים החדשניים ביותר לבין תאגידים בינלאומיים ומשקיעים. SOSA, באמצעות מרכזי החדשנות שלה בתל אביב ובניו יורק, משמשת 'כר נחיתה' נוח ויעיל, המסייע ליזמים וסטארטאפים היוצאים לפעול בעולם, ולתאגידים, ממשלות וערים - המעוניינים לאתר טכנולוגיות חדשניות פורצות דרך. רשת החדשנות של SOSA מונה כיום 8,500 סטארטאפים, 150 גופים ותאגידים בינ"ל, משקיעים וקרנות הון סיכון, בהם Enel, Jefferies, HP, ASX, Munich Re. בכל שנה היא מייצרת עשרות POCs ומקיימת אלפי אינטראקציות עסקיות בין חבריה.

סיגל מנהיים-קצוביץ', מנכ"לית DSV ישראל: אנחנו גאים להתחיל את המיזם קודם כל בישראל. האקו-סיסטם החדשני והטכנולוגיה המקומית הנן מהמרשימות בעולם ואנחנו רוצים להיות השותף הלוגיסטי המוביל של התעשייה הזו. נציגים בכירים מההנהלה העולמית סיירו איתנו באזור והתרשמו עמוקות ממה שיש ליזמים המקומיים להציע גם ברמה הבינלאומית. אני בטוחה שמודל העבודה שמותנע בישראל, יתפוס במהירות תאוצה ויוטמע גם בפריסה העולמית.

לדברי עזי שפר, מנכ"ל SOSA, "אני מברך ושמח על הבחירה של DSV לשתף פעולה עם SOSA, כחלק מאסטרטגיית החדשנות הגלובלית של DSV ועל כוונותיהם להתחבר לאקוסיסטם המקומי של חדשנות טכנולוגית, על מנת להיחשף לטכנולוגיות דיסרפטיביות רלוונטיות לעולמות הלוגיסטיקה, השילוח ושרשרת האספקה. במסגרת עבודתנו המשותפת, SOSA תסייע בחיבור בין יזמים ומיזמים בתחום ותהווה חלק ממהלכי החדשנות של החברה פה בישראל".