פרס על סך 150,000 ש"ח יוענק לארגונים ויחידים בארץ ובחו"ל, אשר פועלים למען אחדותה של החברה הישראלית

כלים
הקרדיט לתמונה: דוברות פרס ירושלים  בתמונה מימין לשמאל: בני גנץ רא"ל במיל', בת גלים שער, איריס יפרח, אורי יפרח, אמל אסעד, ניר ברקת, נתן שרנסקי, הרב ד"ר דני טרופר, קובי אוז, אבי פרנקל, רחלי פרנקל.
הקרדיט לתמונה: דוברות פרס ירושלים בתמונה מימין לשמאל: בני גנץ רא"ל במיל', בת גלים שער, איריס יפרח, אורי יפרח, אמל אסעד, ניר ברקת, נתן שרנסקי, הרב ד"ר דני טרופר, קובי אוז, אבי פרנקל, רחלי פרנקל.

לפני כשלוש וחצי שנים רעדה המדינה כאשר נחטפו ונרצחו גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, אך בתוך כל העצב והלחימה התגלה הישראלי היפה,  החברה הישראלית התאחדה ונוצרה אווירה אמיתית של סולידריות.

את האחדות הזאת מבקשות משפחות שלושת הנערים לשמר וזו השנה הרביעית בה מוענקים פרסי ירושלים לאחדות ישראל , בשיאו של ''יום אחדות' הנערך' לזכרם.

טקס הענקת הפרס יתקיים בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש עיריית ירושלים, חברי ועדת הפרס ומשפחותיהם של שלושת הנערים ביום האחדות אשר יתקיים בכ"ג סיון התשע"ח 6.6.18.

מטרתו של הפרס להעלות על נס ארגונים ויחידים בארץ ובתפוצות, אשר תורמים לאחדותה של החברה בישראל , ולעורר את יצר היוזמה לפעולות שכאלו בקרב אחרים.

הפרס מחולק לשלוש קטגוריות – מקומי, ארצי ובינלאומי ולכל אחת מהקטגוריות יכולים לגשת אישיות, ארגון או מיזם חברתי.  הפרס על סך 150,000 שח יחולק בין הזוכים.

בחירת הזוכים בפרס תיעשה על ידי ועדה ציבורית מיוחדת בה חברים:  יו"ר וועדת הפרס הוא ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, ויחד עמו חברים בוועדה רא"ל (במיל.) בני גנץ, תא"ל (במיל.),  הספורטאית ירדן ג'רבי,  הרב לורד יונתן זקס, הרב ד"ר דני טרופר, השרה לשעבר פרופ' יולי תמיר, יו"ר קרן לאוטמן נועם לאוטמן,

רב יצחק דוד גרוסמן, הזמר קובי אוז, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, אמל אסעד ומשפחות יפרח, פרנקל ושער.

בין זוכי הפרס בשנים הקודמות: : הפועל קטמון ירושלים, הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, דרור ישראל, קשר יהודי, שותפות ביחד- רשת עולמית של בתי ספר תאומים, ג'נאן פראג' פלאח, קהילת הדר חיפה ועוד.

רא״ל במי׳ל בני גנץ :״אחד הרגעים הקשים ביותר בתקופתי כרמטכ״ל היה הרגע בו קיבלתי את הבשורה הקשה על גילוי גופותיהם של שלושת הנערים.

משפחות הנערים הפכו את האסון האישי שלהם למקור עוצמה לאומי - פרס ירושלים לאחדות ישראל נולד מטרגדיה גדולה זאת.

האתגרים הביטחוניים של המדינה רבים והאיומים החיצוניים משתנים, וימשיכו לאתגר אותנו מעת לעת.

היכולת לעמוד יחד בשעת חירום היא חשובה ולמול האתגרים הדבר החיוני ביותר לחוסנה של ישראל היא האחדות הפנימית, עמידה משותפת גם בחיי היום יום, נכון וצריך לדבוק בה במשך כל ימות השנה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "בעקבות החטיפה והרצח הטראגיים, נוכחנו בצורך להדגיש את חשיבות אחדותה של החברה הישראלית.

פרס ירושלים לאחדות ישראל הוא מחוות הוקרה לביטויי הסולידריות,  אשר איחדו יהודים בישראל ובעולם כולו , מהרגע בו נודע על חטיפתם של הנערים.

באמצעות הענקת פרס ירושלים לאחדות, אנו מבקשים להעצים את העשייה החברתית העוסקת באחדות כדבר שבשגרה, ולא רק בזמנים טראגיים".

ניתן להגיש מועמדות דרך האתר: www.unityprize.org

מועד אחרון להגשת מועמדות: יום שני, ה-5 במרץ 2018