אם אתם נמצאים בשלב שבו אתם חושבים האם לקנות בית פרטי בצפון הארץ או במרכז, אתם בוודאי תוהים מה יכול להיות ההבדל בין שתי האופציות הללו. נתחיל בכך שההבדל יהיה במחיר, שכן ברוב המקרים בית פרטי במרכז הארץ יהיה יקר פי כמה לעומת בית פרטי בצפון. מה שכן, חשוב להבין שההבדלים יכולים להיות קשורים לעוד נושאים , כמו לדוגמה: השטח שיעמוד לרשותכם.

כלים

 

בדרך כלל בתים פרטיים במרכז הארץ יהיו פרוסים על שטח קטן יותר לעומת הבתים בצפון. לכן, אם חשוב לכם לחיות לא רק בבית עם גינה אלא גם תרצו שהגינה תהיה כמה שיותר גדולה ורחבת ידיים, אין ספק שבית פרטי בצפון יכול להיות בחירה נפלאה. שטח הגינה בוודאי יהיה גדול וכך שתוכלו לא רק לעצב אותה יפה אלא גם לשלב בה מקום לפעילויות שונות כמו: אוכל, משחקים ועוד.

עיצוב הפנים והנוף

עוד שני הבדלים שחשוב לציין כאשר מדברים על עיצוב בתים פרטיים בצפון אל מול בתים פרטיים במרכז הארץ, זו שאלת עיצוב הפנים והנוף הנשקף מהחלונות. ראשית, כדאי לדעת שברוב המקרים יש קשר בין הנוף החיצוני ובין העיצוב הפנימי ולכן טבעי שאם הבית ממוקם בלב עיר נעצב אותו אחרת מאשר בית שממקום במקום המרוחק מהעיר ומהרעש. שנית, בעוד שבדרך כלל הנופים של הצפון יכללו הרבה ירוק והרים, הרי שהנופים באזור מרכז הארץ יהיו הרבה יותר שטוחים, פחות הררים ויותר עירוניים ברוב המקרים. יש הבדל מהותי ביותר בין נוף כפרי יותר, כמו זה שמחכה לכם בצפון לעומת הנוף האורבני המחכה לכם באזור המרכז. הנוף, כמובן, משפיע על האווירה הכללית בבית ולכן יש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת הבית הפרטי שתיקנו למשפחה שלכם.

כיצד מעצבים בית פרטי?

נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון כשרוצים לקנות בית פרטי, זו שאלת העיצוב. איך באמת יוצרים עיצוב של בתים פרטיים? והאם עיצוב בתים פרטיים זהה לעיצוב של דירות רחבות ידיים? כדאי שתדעו שהתשובה לכך שלילית שכן בבתים פרטיים הדגש אחר. כאן מדובר לרוב על שטח יותר גדול, על חיי משפחה ועל הכנסת הגינה פנימה כחלק מהבית עצמו. לעומת זאת, כאשר מדברים על עיצוב דירות ניתן לראות שבהרבה מאוד מהדירות כלל אין מרפסת או שטח חיצוני אחר, מה שגם משפיע על האווירה כולה. עיצוב בתים פרטיים צריך לקחת בחשבון, בין היתר, את השאלה איזה רהיטים אתם אוהבים, איזה חללים תרצו שיהיו לכם בבית ואיזה צבעים אתם מעדיפים. השילוב של כל הגורמים האלה ביחד הוא זה שישפיע על התוצאה הסופית ולכן כדאי מאוד לתכנן את העיצוב לפני שמתחילים ליצור אותו.

מדוע כדאי לעצב בית פרטי עם איש מקצוע מומחה?

עיצוב בתים פרטיים, בין אם הם נמצאים במרכז ובין אם הם נמצאים בצפון הארץ, דורש לא מעט ידע. לכן, למרות שאולי אתם מרגישים משיכה אל התחום הזה, זה עדיין לא אומר שכדאי לכם לנסועת את כוחכם לבד בעניין. במקום זה עדיף לכם לפנות אל איש מקצוע שעוסק בתחום הזה ושיוכל, ביחד איתכם, ליצור עבורכם את הבית הכי יפה שיש. חשוב לקחת בחשבון את המרקמים השונים, את איכות החפצים שאתם קונים ובעיקר, את השאלה איזו אווירה תרצו שתהיה לכם בבית. האם הבית צריך להיות עם אווירה כמה שיותר קרירה? כפרית? או אולי מודרנית? לכל אחד מאיתנו יש העדפה שונה בכל מה שקשור לעיצוב פנים של בית פרטי ולכן חשוב לתת את הדעת על הנושא הזה. עם מעצב פנים מומחה, בין אם אתם רוצים לעצב בית פרטי בצפון ובין אם הבית הפרטי החדש שלכם ממוקם במרכז הארץ, התוצאה הסופית תהיה מרהיבה. לכן שווה להשקיע, לבחור מעצב פנים מקצועי ולהזמין ממנו שירות לכל אורך הדרך.