המודעות בעולם המודרני ובישראל, לנושא שימוש במערכות מים חמים וקרים באיכות גבוהה ושמירה על הערכים התזונתיים, הביאה לפיתוח מתקני מים חמים וקרים מסוגים שונים. המתקנים השונים מבטיחים למשתמש אספקת מים תקינה באיכויות גבוהות ובכל טמפרטורה. בנוסף למתקנים אלו הוכנסו גם אביזרים המסייעים לסינון וטיהור המים באמצעות שיטות מגוונות המעניקות לנו מים באיכות גבוהה.

כלים
מפנים מקום על השיש - מערכות קירור וחימום מים מתחת לכיור
מפנים מקום על השיש - מערכות קירור וחימום מים מתחת לכיור

 

מאחר ומדובר במכשור הדורש הקצאת מקום בו יונח המתקן לשימוש הרי שמכלול הציוד המרכיב את מערכות הקירור והחימום תופסים מקום על השיש, וגם אינן אסתטיות למראה. מערכות קירור וחימום אלו מופעלות על ידי ברז בעיצובים שונים המותקן על הכיור או משטח העבודה. המערכת מספקת מים מטוהרים קרים, ומים מטוהרים חמים כולל אפשרויות שילוב מגוונות. יחד עם זאת, המערכת המסועפת עד הבאת המים לשימוש בברז תופסת מקום נרחב. על כן פותחו בעולם כולו מערכות קירור וחימום מים מתחת לכיור.

אם בעבר רוב מתקני המים היו מונחים על גבי השיש ותופסים מקום כמו מכשיר התמי-4 הידוע ומתחריו, הרי שכיום הפתרון הטכנולוגי מאפשר את התקנת מערכות המים מתחת לכיור המטבח ומפנה את המקום על השיש לטובת שימושים אחרים. בהתקנת מערכת משולבת זו ניתן ליהנות בו זמנית מאספקת מים ללא הגבלה. המים עצמם מטוהרים ונקיים מחומרים רעילים, והתחושה שאתם מקבלים הינה חוויה מושלמת ואיכות חיים בריאה.

ישנם מספר חברות המייבאות משווקות ומתקינות מערכות אלו בבית הלקוח וניתן להנות ממכשיר מתקדם המספק עבורנו מים חמים וקרים באיכות גבוהה.

כמו כן, ישנה חשיבות רבה לנושא סינון המים טרם השימוש. התקנת מערכת מים תת כיורית משלבת גם מערכת סינון לקבלת איכות מים נקייה מרעלים. אחת המערכות סינון המובילות בתחום היא מערכת GRUNBECK תוצרת גרמניה. החברה פיתחה בטכנולוגיות מתקדמות ביותר, סדרת מסננים   עם מעצור או מסנן אוטומטי  ועם אפשרות של אביזר מפחית לחץ.  סדרת המסננים מאופיינת בעיצוב קומפקטי ומשקל נמוך  המאפשרים התקנתו גם בשטח מוגבל.

אם התקנת מערכת לסינון המים במערכות קירור וחימום מים תת כיורי, נדרשת גם תוספת של מכשיר לטיהור המים. לא די בכך שסיננו את הרעלים מהמים, יש לעיתים צורך בטיהור המים גם ממזיקים אחרים כמו חיידקים וחומרים כימיים. אחד המערכות הנחשבות בנושא טיהור המים מיוצר בארה"ב על ידי חברת EVERPURE. חברת זו מספקת מערכת המשלבת סננים המגנים מפני ריחות וטעמי לוואי, הימצאות עופרת וסיבי אסבסט, חיידקים מזיקים, כלור, תרכובות אורגניות ואחרים.

ברכישת מערכות קירור וחימום מים חמים וקרים מתחת לכיור, המשלבות מערכות סינון וטיהור מים, ניתן להנות מאספקת מים לשימוש לפי הצורך באיכות מקסימלית תוך שמירה על בריאותינו ואורח חיים תקין.

עכשיו יותר מתמיד, נפתרים ממתקני המים על השיש ומתקינים מערכות קירור וחימום מים מתחת לכיור המטבח להנאה מושלמת.