כשאנו צריכים לשפץ את הבית הפרטי שלנו זו לא אמורה להיות משימה מסובכת מידי ומלבד פינוי הפסולת לאתרים מורשים לפי החוק, וכמובן יצירת סביבת עבודה רועשת רק בשעות המותרות, אין משהו ייחודי שאנו צריכים לדאוג לו. בשיפוץ בית משותף המצב קצת שונה. בשיפוץ בית משותף אתה לרב מוצא את עצמך במצבים רבים בהם אתה אמור להתחשב בשכנים שלך מצדדיך, מעליך וגם מתחתיך במידה ואתה משפץ רק את ביתך. במצב בו משפצים את כל הבניין, יש צורך בהסכמה ושיתוף פעולה מצד כל דיירי הבניין. הסכמה שתעשה לאורך כל התהליך מקבלת החלטות ועד ביצוען.

כלים
איטום בסנפלינג
איטום בסנפלינג

מתי צריך לשפץ בית משותף?

שיפוץ בית משותף היא משימה חשובה שצריכה להיעשות אחת לכל כמה שנים. במקרים מסוימים היוזמה הזו יכולה להיות של ועד הבית כאשר יהיה צורך לבצע תמ"א 38, בעיקר בבניינים ישנים. הוספת מעלית או בניית קומות נוספות יכולה לשרת את כל הדיירים כאשר ערך הבניין יעלה והם ירוויחו בית איכותי ומעוצב יותר. בחלק אחר של המקרים יהיה צורך לשפץ את חדר המדרגות, לצבוע אותו או לשדרג את האיטום שכבר הספיק להתיישן. בחלק אחר של המצבים זו תהיה בעיה שצצה כמו למשל קיר שהתקלף בחדר המדרגות או מערכת חשמל שנשרפה.

איך משפצים בניין משותף?

החלטת הרוב - כשמשפצים בניין משותף צריך להגיע להחלטה של רוב תושבי הבניין. לעתים לא יהיה צורך ברוב כי הבעיה די ברורה, הרי יש דבר מסוים שמפריע לאיכות החיים של הדיירים כמו למשל מרצפות שיכולות להיות מסוכנות כשמישהו ייפול כשהוא צועד לחנייה, מעלית שלא פועלת ומצריכה שיפוץ, קירות לא חזקים בעת בנייה שעלולים ליפול, תאורה משתנה וכולה. איטום בגובה - בניינים משותפים הם לרב בניינים גבוהים וכשעולה הצורך בשיפור איטום הקירות, אי אפשר לבצע את העבודה בלי איטום בסנפלינג. איטום גובה בסנפלינג יכול להיות מהיר ויעיל יותר מכל פעולה אחרת וזו הסיבה מדוע הוא נפוץ מאוד בקרב חברות רבות. במקום להקים פיגומים או לבצע את הפעולה בסולם, דבר שיכול להיות לא פרקטי ואף מסוכן, קבלן איטום מקצועי עם רתמה וחבל יבצע זאת בכמה שעות ספורות גם כשמדובר בבניין גדול במיוחד. כשמדובר בחברת איטום בגובה יש לבחור באחת עם ניסיון ומקצועיות על מנת שתבוצע העבודה על הצד הטוב ביותר.

לקבוע נהלים ברורים

הבהרת הנהלים כאשר משפצים בניין משותף צריך ליידע את כל הדיירים וכמובן להעלות את הנושא בכל מקרה, גם כשמדובר בעניין ברור למדי. ברוב הבניינים הגדולים כיום בישראל ישנה חברה לאחזקת מבנים, דבר שלעתים מחויב בחוק ואף רצוי. בכל שיפוץ חייבים להיות נהלים ברורים לגבי כל פרט ופרט, כמו למשל להיכן תסולק הפסולת, באלו שעות הפועלים יעבדו וכולה.